Smlouvu o financování tramvajové linky č. 11 od 1. července 2020 jablonečtí zastupitelé neodsouhlasili

24. 05. 2020 | 13:13

AKTUALIZOVÁNO: K 30. červnu 2020 končí Smlouva o finanční spolupráci ve veřejné drážní osobní dopravě uzavřená mezi Jabloncem nad Nisou jako přispěvatelem a Libercem jako objednatelem. Zastupitelé proto projednávali smlouvu novou mezi Jabloncem a Dopravním podnikem měst Liberec a Jablonec nad Nisou (DPMLJ), která měla platit od 1. července.

TramvajTerminalNew
Ilustrační foto

Zastupitelé s ní nesouhlasili a udělili mandát primátoru Jiřímu Čeřovskému jednat s hejtmanem LK Martinem Půtou a primátorem Liberce Jaroslavem Zámečníkem o podrobnostech smlouvy.

„Pro období od 1. července je nutné řešit veřejnou přepravu tramvajovou linkou č. 11 novým závazkovým vztahem. Pokud by zastupitelé smlouvu schválili v navržené podobě, přešel by Jablonec z pozice přispěvatele do role objednatele,“ říká primátor Jiří Čeřovský s tím, že zastupitelé s navrženým zněním nesouhlasili a pověřili ho k jednání s vedením Libereckého kraje i Liberce o finančních podílech na zajištění veřejné přepravy na lince č. 11. „Schůzka s hejtmanem Půtou a primátorem Zámečníkem se odehraje v pátek 22. května v poledne
na půdě krajského úřadu,“ uzavírá Čeřovský.

JN/Jana Fričová

Hejtman LK Martin Půta (SLK) k problematice na svém FB profilu napsal: "22. května jsem se sešel s primátory Liberec.cz a Jablonec nad Nisou - Jaroslavem Zámečníkem a Jiřím Čeřovským, abych oběma stranám znovu garantoval závazek Libereckého kraje podporovat tramvajovou trať mezi oběma městy každoročně částkou 25 mil. Kč, a to až do roku 2030. Příslušné memorandum schválila Rada Libereckého kraje přesně před rokem (22. května 2019) a stejně jako v ostatních případech svůj slib dodrží.

Zastupitelům statutárního města Jablonec nad Nisou, kteří na svém květnovém zasedání neschválili návrh smlouvy mezi Jabloncem a Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, zašlu o této skutečnosti dopis. Bez podepsané smlouvy nemůže DPMLJ žádat o dotaci na modernizaci trati z operačního programu Doprava (OPD). Právě modernizace a následné prodloužení trati do centra Jablonce byl hlavní důvod, pro který se kraj rozhodl memorandum s oběma městy uzavřít a navýšit provozní příspěvek na provoz meziměstské tramvaje. Jabloneckým zastupitelům zbývá už jen jeden, červnový pokus."

Zdroj: FB

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace