Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Mosty, po nichž denně projede až 50 tisíc automobilů, jsou na konci své životnosti. Musí se opravit

12. 05. 2019 | 20:43

Rekonstrukci dvou mostů na frekventovaném průtahu Libercem připravuje Ředitelství silnic a dálnic ČR. Mosty na silnici 35, po nichž denně projede až 50.000 automobilů, jsou na konci své životnosti, bude je proto třeba zbourat a postavit nové. ČTK to řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Přesné odhady nákladů v této fázi přípravy nejsou podle ní k dispozici. Hrubý odhad včetně nákladů na přeložky inženýrských sítí se ale pohybuje kolem půl miliardy korun dohromady za oba mosty.

Estakádu přes Doubskou ulici a železniční trať u bývalého Baumaxu a takzvanou Polskou estakádu za nájezdem z nové silnice 14 od Jablonce postavili polští stavbaři v roce 1976. "U obou mostů byly zjištěny závažné poruchy u krajních nosníků. Kvůli tomu bylo nezbytné omezit užívání mostů, včetně uzavírky provozu v odbočovacím a připojovacím pruhu," popsala stav mostů Ledvidová. V současné době se podle ní připravuje rekonstrukce. "Pokud ŘSD ČR získá veškerá stanoviska a povolení včas, mohou být zahájeny rekonstrukce obou estakád bouracími pracemi koncem roku 2020. Dokončení se předpokládá nejdříve v roce 2022," řekla.

Po dobu demolice a výstavby nových mostů bude doprava vedena obousměrně po druhé polovině průtahu, kterou tvoří mosty postavené mnohem později. Řidiči se ale budou muset obrnit trpělivostí, protože při tak hustém provozu se tam budou tvořit ve špičkách kolony. Rekonstrukce je ale nutná. Kvůli špatnému stavu mostů je už od loňského roku uzavřen průběžný připojovací a odbočovací pruh kolem bývalého Baumaxu a od jara je omezený i nájezd od silnice 14. "Před nájezdem a za ním je na základě rozhodnutí mostmistra i zákaz jízdy vozidel s hmotností vyšší než deset tun v rychlém jízdním pruhu," doplnil vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp.

Současně ŘSD připravuje také rekonstrukci 280 metrů dlouhého tunelu na průtahu, který pro dopravu slouží od roku 1992. Dvakrát ročně se v něm dělá údržba, konstrukce ale také potřebuje obnovu. V plánu je podle Ledvinové spojit rekonstrukci tubusu ve směru od Turnova na Hrádek nad Nisou s rekonstrukcí obou mostů při jednom dopravním omezení. "Jestli se tak skutečně stane, bude záležet především na koordinaci a schvalování žádostí o povolení uzavírek od různých dodavatelů stavebních prací," dodala Ledvinová.