Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Na pokračování projektu Férová škola získal Liberec 77 milionů korun. Přispějí ke změně klimatu při výuce

27. 11. 2019 | 11:57

Liberec získal 77 milionů korun na pokračování projektu Férová škola. Je zaměřený zejména na podporu vzdělávání dětí ze sociálně vyloučených lokalit, ale i těch, které vyžadují zvláštní přístup, jako jsou například děti s handicapem.

školaŽitava
ilustrační foto

K projektu libereckého magistrátu se ve druhé etapě připojily tři krajské speciální školy a církevní Základní škola J.A. Komenského. Mimo zůstala na území města jen soukromá škola Doctrina, řekl dnes novinářům náměstek libereckého primátora Ivan Langr (za Starosty pro Liberecký kraj).

Dohromady získal Liberec z evropských fondů na podporu začleňování ve vzdělávání 133 milionů korun. "Takové peníze bychom přímou systémovou cestou na takzvaná podpůrná opatření z ministerstva nikdy nemohli dostat," poznamenal Langr. Městu se podařilo získat 28 milionů na společné vzdělávání předškolních dětí, které končí teď v listopadu. Stejnou částku získal i na projekt Férové školy I, který skončí příští rok v červnu. Nový projekt Férová škola II na obě iniciativy od července příštího roku naváže.

I nový projekt je zaměřený na podporu dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a ze socioekonomicky a kulturně odlišného prostředí a naváže na úspěšné aktivity ze dvou končících projektů. "Jeho robustní částí jsou koordinátoři inkluze na školách i na městě, školní asistenti, kariérové poradenství a doučování dětí," řekl Langr. Pokračovat bude také klub pro předškolní děti, znovu nabídne i letní aktivity v podobě příměstských táborů. Celkem se do něj zapojí 58 základních a mateřských škol.

Podle Langra projekt nepomáhá jen dětem postiženým či ze sociálně vyloučených lokalit, ale přispívá ke změně klimatu na samotných školách. "Pomáhá měnit náhled na společné vzdělávání ze strany učitelů, rodičů i žáků mezi sebou. Pomáhá vnímat problematiku handicapovaných dětí jako něco normálního. Ty děti jsou brány jako děti běžné, jenom zkrátka s nějakým startovacím handicapem, který mi se pokoušíme prostřednictvím projektu dorovnávat," dodal primátorův náměstek.

čtk