Na tramvajové trati mezi Lidovými sady a Horním Hanychovem skončila poslední letošní výluka
Na hlavní tramvajové trati v Liberci, jež vede mezi Lidovými sady a Horním Hanychovem, skončila v úterý poslední letošní plánovaná výluka. Původně měla trvat do konce tohoto týdne, zbývající práce dokončí dopravní podnik za provozu. ČTK o tom dnes informoval provozně-technický ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce Ludvík Lavička.
"Pro letošní rok už žádnou další opravu s výlukou neplánujeme," řekl provozně-technický ředitel.
Tramvajová trať z Lidových sadů do Horního Hanychova, která má na délku přes osm kilometrů, je nejvyužívanější trasou liberecké MHD. Denně přepraví tramvaje na linkách 2 a 3 desítky tisíc cestujících včetně turistů směřujících na Ještěd. Na opačné straně je zoo, botanická zahrada, muzea a galerie.
Poslední velká rekonstrukce této tratě téměř za miliardu korun se dělala od konce 80. let minulého století do roku 2005 a na jejím stavu je to znát. Menší opravy dělá dopravní podnik v posledních letech každoročně. Výjimkou nebude ani příští rok, na kdy podle Lavičky plánují opravu úseku v Riegrově ulici v Lidových sadech. Předcházet tomu bude výměna vodovodu a kanalizace, termín podle Lavičky zatím není znám. Tato oprava tramvajové tratě ale přinese významnou změnu pro ostatní dopravu. S výjimkou tramvají je v Riegrově ulici zatím jednosměrný provoz, a to ve směru k zoo. "Bude tam pak obousměrný i pro auta, což by mělo ulevit okolním ulicím v Lidových sadech," dodal provozně-technický ředitel dopravního podniku.
Letos byl provoz na páteřní tramvajové trati v Liberci omezený skoro pět měsíců, od začátku června. Nejprve teplárna položila pod koleje v ulici 5. května nový horkovod a od poloviny června do začátku srpna dopravní podnik opravoval část kolejiště ve Fügnerově ulici u terminálu MHD. Poté částečnou obnovou prošly některé úseky tratě spojující centrum s Ještědem. Dopravní podnik vyměnil poškozené betonové panely v Hanychovské ulici, výhybku nedaleko Základní školy Ještědská a opravil i esíčko u finských domků nad Horizontem, kde tramvaje musely kvůli riziku vykolejení jezdit maximálně rychlostí deset kilometrů v hodině. Od začátku září se práce znovu vrátily k terminálu MHD, konkrétně k obchodnímu centru Delta. Podle Lavičky jim tam zbývá položit do kolejiště atypickou řezanou dlažbu. "To už se dá dodělat za provozu," dodal.
čtk