Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Při problému je interní ombudsman pro zaměstnance SeneCury poslední instancí

11. 12. 2022 | 13:53

Skupina SeneCura, poskytovatel sociální péče a provozovatel rehabilitačního centra (mj. v Liberci), zavádí institut Interního ombudsmana. Ten má zaměstnancům pomáhat při zvládání pracovních výzev. Práce v oblasti sociální a zdravotní péče je velmi náročná a pracovní prostředí má na spokojenost zaměstnanců velký vliv.
 

ombudsman SeneCura interni ombudsman
Ilustrační foto SeneCura

Interní ombudsman je nezávislá osoba mimo strukturu firmy, na kterou se může obrátit kterýkoliv zaměstnanec společnosti v případě, že chce diskrétně a nestranně řešit svůj podnět, podezření, spor nebo stížnost. Službu ombudsmana pro skupinu SeneCura externě zajišťuje firma Motivate, která má mnohaleté zkušenosti v oblasti lidských zdrojů.

 „Vysoká kvalita péče, kterou poskytujeme, se neobejde bez spokojených zaměstnanců. Proto si zakládáme na tom, že se u nás jak klienti, tak zaměstnanci cítí dobře po všech stránkách," říká provozní ředitelka skupiny SeneCura Věra Husáková.

Interní ombudsman představuje v rámci společnosti poslední instancí v případě jakéhokoli problému. „Může se jednat o případy, v nichž selhává běžná komunikace, a zároveň nelze problém vyřešit jednáním s nejvyšším vedením. Konkrétně se zaměstnanci mohou setkat s bezprávím, podvodným jednáním či šikanou," říká Jiří Žižka, Senior Partner ve společnosti Motivate.

„Během naší praxe jsme zjistili, že zdrojem demotivace zaměstnanců je často nějaký dlouho neřešený problém či osobní spory. Tomu samozřejmě nelze zabránit, je ale možné je včas odhalit, řešit a eliminovat dříve, než přerostou v demotivaci celého týmu či odchod zaměstnanců," vysvětluje Jan Šmída, Managing Partner společnosti Motivate. Odborníci z Motivate budou proto mít i preventivní roli, a to formou pravidelných návštěv domovů.

Vedení skupiny SeneCura chce zavedením institutu Interního ombudsmana posílit důvěru a spokojenost zaměstnanců a věří, že jeho zásahy budou nutné v minimálním počtu. „Neustále získáváme zpětnou vazbu nejen od klientů, ale i od zaměstnanců. Chceme docílit toho, aby naše týmy v domovech fungovaly pohodově a panovala v nich kolegiální atmosféra," dodává Věra Husáková.

Společnost SeneCura je přední poskytovatel sociální péče. V České republice provozuje SeneCura 17 SeniorCenter s kapacitou přes 2 000 lůžek a nabízí služby domovů pro seniory a domovů se zvláštním režimem pro lidi s Alzheimerovou chorobou či jiným typem demence. Je držitelem mnoha ocenění za kvalitu a inovace v sociálních službách. www.senecura.cz

TZ/Jana Barčáková