Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Rekonstrukce tramvajové trati z Liberce do Vratislavic bude dražší. Výluka potrvá 4 měsíce

07. 06. 2021 | 16:46

Rekonstrukce tramvajové trati z Liberce po výhybnu ve Vratislavicích nad Nisou bude zhruba o deset procent dražší, než dopravní podnik očekával. Projektanti náklady odhadli na 87 milionů korun bez DPH, o zakázku se přihlásili čtyři zájemci s nabídkovými cenami od 95,5 milionu korun do 98,4 milionu.

tramvajjablonec4celek
archivní foto

Výběrová komise doporučila zakázku zadat nejlevnějšímu uchazeči, kterým je Eurovia CS, zjistila dnes ČTK z profilu města Liberce. Práce by měly začít v červenci a vyžádají si čtyřměsíční výluku na frekventované trati.

Rekonstrukce bezmála sedmikilometrového úseku trati z Liberce do Jablonce nad Nisou by měla být hotova do 19. listopadu. Úsek od zastávky U Lomu v Liberci po výhybnu ve Vratislavicích už v minulosti prošel modernizací, zůstal tam ale metrový rozchod kolejí. Ten by se teď měl změnit na drážní rozchod 1435 milimetrů, k tomu musí dodavatel upravit trolejové vedení i okolní terén.

"Jedná se o liniovou stavbu pouze s několika umělými stavbami, její postup bude poměrně rychlý," řekl již dříve ČTK předseda představenstva Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) Michal Zděnek. Stavbu by podle něj nemělo nic komplikovat, podepsány jsou veškeré smlouvy o přeložkách sítí, podnik už zboural čtyři domy, které rekonstrukci překážely, a vykoupil i převážnou část pozemků. "Provedeny byly práce na propojení vysokotlakého plynovodu, bez kterého by nešla realizovat výstavba nového mostu v Zeleném údolí," dodal Zděnek. Na stavbu získal dopravní podnik evropskou dotaci z Operačního programu Doprava 2.

Liberec s Jabloncem spojuje tramvajová trať od roku 1955 a je nejdelší meziměstskou tratí v Česku. Ročně přepraví téměř milion lidí. Naposledy se kompletně rekonstruovala v 70. letech. Modernizace trati začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Za přispění EU se už do obnovy trati investovalo zhruba 700 milionů korun. Dopravní podnik teď připravuje rekonstrukci zbylých čtyř úseků z Vratislavic do Jablonce nad Nisou, která bude podle Zděnka náročnější než úsek do Vratislavic.

V budoucnu počítá dopravní podnik také s prodloužením trati v Jablonci nad Nisou až na plánovaný nový dopravní terminál v Kamenné ulici. Postavit bude ale třeba ještě zhruba 800 metrů kolejí. Obojí by se mělo stavět za přispění evropských dotací v novém programovacím období.

čtk