Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Rekonstrukce tramvajové trati z Liberce do Vratislavic bude dražší. Výluka potrvá 4 měsíce

07.06.2021 | 16:46

Rekonstrukce tramvajové trati z Liberce po výhybnu ve Vratislavicích nad Nisou bude zhruba o deset procent dražší, než dopravní podnik očekával. Projektanti náklady odhadli na 87 milionů korun bez DPH, o zakázku se přihlásili čtyři zájemci s nabídkovými cenami od 95,5 milionu korun do 98,4 milionu.

tramvajjablonec4celek
archivní foto

Výběrová komise doporučila zakázku zadat nejlevnějšímu uchazeči, kterým je Eurovia CS, zjistila dnes ČTK z profilu města Liberce. Práce by měly začít v červenci a vyžádají si čtyřměsíční výluku na frekventované trati.

Rekonstrukce bezmála sedmikilometrového úseku trati z Liberce do Jablonce nad Nisou by měla být hotova do 19. listopadu. Úsek od zastávky U Lomu v Liberci po výhybnu ve Vratislavicích už v minulosti prošel modernizací, zůstal tam ale metrový rozchod kolejí. Ten by se teď měl změnit na drážní rozchod 1435 milimetrů, k tomu musí dodavatel upravit trolejové vedení i okolní terén.

"Jedná se o liniovou stavbu pouze s několika umělými stavbami, její postup bude poměrně rychlý," řekl již dříve ČTK předseda představenstva Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) Michal Zděnek. Stavbu by podle něj nemělo nic komplikovat, podepsány jsou veškeré smlouvy o přeložkách sítí, podnik už zboural čtyři domy, které rekonstrukci překážely, a vykoupil i převážnou část pozemků. "Provedeny byly práce na propojení vysokotlakého plynovodu, bez kterého by nešla realizovat výstavba nového mostu v Zeleném údolí," dodal Zděnek. Na stavbu získal dopravní podnik evropskou dotaci z Operačního programu Doprava 2.

Liberec s Jabloncem spojuje tramvajová trať od roku 1955 a je nejdelší meziměstskou tratí v Česku. Ročně přepraví téměř milion lidí. Naposledy se kompletně rekonstruovala v 70. letech. Modernizace trati začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Za přispění EU se už do obnovy trati investovalo zhruba 700 milionů korun. Dopravní podnik teď připravuje rekonstrukci zbylých čtyř úseků z Vratislavic do Jablonce nad Nisou, která bude podle Zděnka náročnější než úsek do Vratislavic.

V budoucnu počítá dopravní podnik také s prodloužením trati v Jablonci nad Nisou až na plánovaný nový dopravní terminál v Kamenné ulici. Postavit bude ale třeba ještě zhruba 800 metrů kolejí. Obojí by se mělo stavět za přispění evropských dotací v novém programovacím období.

čtk