Krajské operační a informační středisko se na Evropský den linky 112 otevřelo pro veřejnost
11. února si připomínáme Evropský den linky 112. Operátoři tísňové linky během dne přivítali na svém pracovišti spousta zvídavých návštěvníků, kteří se seznámili s moderními prostorami Krajského operačního a informačního střediska (KOPIS).
Operátoři linek poskytli zajímavé informace o lince TCTV 112 a připomněli, jakým způsobem správně nahlásit mimořádnou událost. Upozornili také na zneužívání linky TCTV 112. Za rok 2019 na toto číslo zavolalo celkem 87 811 volajících, z toho u 75 % případů se jednalo o planý poplach.
Operátoři linky 112 během všech hovorů musí poznat a uvědomit si v jaké situaci jsou lidé na druhé straně telefonu. Většinou jsou to lidé ve stresu, vystrašení a bezmocní. Často ani nedokáží říct, kde přesně se nacházejí. Ke správnému zvládnutí situace pomáhají operátorům jednak jejich zkušenosti, ale především také technologie linky 112, která se neustále zlepšuje. Mnohy řeší mimořádné události také v cizím jazyce. Koho neuspokojila pouze prohlídka prostorů KOPIS, měl možnost si prohlédnout také prostory centrální stanice Liberec.Zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 se v České republice datuje k 1. 1. 2003 a propojuje základní složky integrovaného záchranného systému – Hasičský záchranný sbor ČR, Policii ČR a Zdravotnickou záchrannou službu.
HZS LK/Lucie Hložková