Nehodovost v Libereckém kraji se za první čtyři měsíce snížila, nehod pod vlivem alkoholu ale přibylo
Nejčastější příčinou dopravních nehod za první čtyři měsíce byl nesprávný způsob jízdy, a to v 685 případech (v rcoe 2019 za stejné období 758), následovala nepřiměřená rychlost, kvůli které bylo způsobeno celkem 154 dopravních nehod (v roce 2019 za stejné období 225) a další nejčastější příčinou bylo nedání přednosti v jízdě, celkem 97 dopravních nehod ( v roce 2019 jich bylo 99).
Statistika nehodovosti na Liberecku od ledna do dubna 2020 (v porovnání s rokem 2019)
2019 | 2020 | |
---|---|---|
Celkem dopravních nehod | 1484 | 1303 |
Úmrtí | 1 | 3 |
Těžká zranění | 12 | 13 |
Lehká zranění | 271 | 254 |
Alkohol | 52 | 75 |
Hmotné škody | přes 93 mil. | přes 57 mil. |
Během prvních čtyřech měsíců došlo v kraji ke třem tragickým dopravním nehodám, ke dvěma na Liberecku a jedna se stala na Semilsku.
https://www.policie.cz/clanek/2-aktualizace-tragicka-nehoda-na-silnici-i-35.aspx
https://www.policie.cz/clanek/aktualizace-tragicka-dopravni-nehoda-na-silnici-i-13.aspx
Nehody nejvíce zranitelných účastníků silničního provozu:
cyklisté - 28 dopravních nehod ( v roce 2019 za stejné období 15 nehod)
chodci- 40 dopravních nehod (v roce 2019 za stejné období 41)
Nejvíce cyklistů havarovalo na Liberecku, celkem 11, a nejvíce dopravních nehod s účastí chodců řešili policisté rovněž na Liberecku. Bylo jich celkem 16 (o 4 méně než za stejné období v loňském roce).
Střety s lesní zvěří:
V roce 2020 - 273 dopravních nehod
V roce 2019 - 305 dopravních nehod
Nejvíce nehod, při který došlo ke střetu se zvěří, řešili policisté na Českolipsku, a to celkem 127 nehod. Jen během uplynulého týdne došlo na Českolipsku k několika dopravním nehodám, kdy viníkem byla právě zvěř. Policisté řešili nehody u Práchně, u Zahrádek a také u obce Obora ve směru z České Lípy na Mladou Boleslav.
Jaká jsou doporučení řidičům ze strany Policie ČR v souvislosti s dopravními nehodami se zvěří?
- Řidiči by měli dbát zvýšené opatrnosti v rizikových úsecích.
- Snížit rychlost jízdy, sledovat dopravní značení, zejména výstražnou dopravní značku a14, která vypadá takto.
- Počítat se sníženou viditelností v horských oblastech.
- Změny počasí, ale také střídání denní a noční doby jsou faktory, které mohou velmi výrazně ovlivnit nehodovost se zvěří. Velmi důležitý je i fakt, že aktivita zvěře, zejména spárkaté, je vyšší v obdobích při východu a západu slunce.
- Pokud již nemůžete střetu se zvěří zabránit, je mnohem bezpečnějším způsobem držet pevně volant a udržovat vůz ve směru jízdy. Nedoporučujeme nebezpečnými a zbrklými manévry náhle směr jízdy měnit. Raději se připravte na to, že ke střetu se zvířetem může dojít.
- Zvěř v blízkosti silnice nejčastěji signalizují její světélkující oči. V takovém případě je nutno ztlumit dálková světla, která zvěř oslepují, okamžitě snížit rychlost a připravit se na případné brzdění. Pokud zvíře neuteče, je možné zkusit ho vyplašit zatroubením.
- Pokud uvidíte přecházet přes cestu jen jednu srnku, zpomalte co nejvíce, je velmi pravděpodobné, že je někde při cestě zbytek stáda.
- Srážka se zvěří se podle zákona musí nahlásit zástupci místně příslušného mysliveckého sdružení, který by měl dohledat zraněné zvíře, či zajistit odvoz a likvidaci uhynulého kusu. (v případě nahlášení střetu policii se o vše pravděpodobně postarají sami policisté).
V následujícím týdnu by mělo opět dojít ke zhoršení počasí, proto apelujeme na řidiče, aby byli obezřetní, přizpůsobili jízdu aktuálním klimatickým a povětrnostním podmínkám tak, aby dojeli vždy šťastně do cíle.
PČR/Vladimíra Šrýtrová