Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Nehodovost v Libereckém kraji se za první čtyři měsíce snížila, nehod pod vlivem alkoholu ale přibylo

112
10. 05. 2020 | 15:38

Nejčastější příčinou dopravních nehod za první čtyři měsíce byl nesprávný způsob jízdy, a to v 685 případech (v rcoe 2019 za stejné období 758), následovala nepřiměřená rychlost, kvůli které bylo způsobeno celkem 154 dopravních nehod (v roce 2019 za stejné období 225) a další nejčastější příčinou bylo nedání přednosti v jízdě, celkem 97 dopravních nehod ( v roce 2019 jich bylo 99).

nehoda hasiči1
Ilustrační foto: HZS LK

Statistika nehodovosti na Liberecku od ledna do dubna 2020 (v porovnání s rokem 2019)

 

  2019 2020
Celkem dopravních nehod 1484 1303
Úmrtí 1 3
Těžká zranění  12 13
Lehká zranění  271 254
Alkohol 52 75
Hmotné škody přes 93 mil.  přes 57 mil. 

Během prvních čtyřech měsíců došlo v kraji ke třem tragickým dopravním nehodám, ke dvěma na Liberecku a jedna se stala na Semilsku.

https://www.policie.cz/clanek/2-aktualizace-tragicka-nehoda-na-silnici-i-35.aspx

https://www.policie.cz/clanek/aktualizace-tragicka-dopravni-nehoda-na-silnici-i-13.aspx

https://www.policie.cz/clanek/aktualizace-vazna-dopravni-nehoda-na-semilsku-si-vyzadala-jeden-lidsky-zivot-a-sedm-zranenych.aspx

Nehody nejvíce zranitelných účastníků silničního provozu:

cyklisté - 28 dopravních nehod ( v roce 2019 za stejné období 15 nehod)

chodci- 40 dopravních nehod (v roce 2019 za stejné období 41)

Nejvíce cyklistů havarovalo na Liberecku, celkem 11, a nejvíce dopravních nehod s účastí chodců řešili policisté rovněž na Liberecku. Bylo jich celkem 16 (o 4 méně než za stejné období v loňském roce).

Střety s lesní zvěří:

V roce 2020 - 273 dopravních nehod

V roce 2019 - 305 dopravních nehod

Nejvíce nehod, při který došlo ke střetu se zvěří, řešili policisté na Českolipsku, a to celkem 127 nehod. Jen během uplynulého týdne došlo na Českolipsku  k několika dopravním nehodám, kdy viníkem byla právě zvěř. Policisté řešili nehody u Práchně, u Zahrádek a také u obce Obora ve směru z České Lípy na Mladou Boleslav. 

Jaká jsou doporučení řidičům ze strany Policie ČR v souvislosti s dopravními nehodami se zvěří?

  • Řidiči by měli dbát zvýšené opatrnosti v rizikových úsecích.
  • Snížit rychlost jízdy, sledovat dopravní značení, zejména výstražnou dopravní značku a14, která vypadá takto.
  • Počítat se sníženou viditelností v horských oblastech.
  • Změny počasí, ale také střídání denní a noční doby jsou faktory, které mohou velmi výrazně ovlivnit nehodovost se zvěří. Velmi důležitý je i fakt, že aktivita zvěře, zejména spárkaté, je vyšší v obdobích při východu a západu slunce.
  • Pokud již nemůžete střetu se zvěří zabránit, je mnohem bezpečnějším způsobem držet pevně volant a udržovat vůz ve směru jízdy. Nedoporučujeme nebezpečnými a zbrklými manévry náhle směr jízdy měnit. Raději se připravte na to, že ke střetu se zvířetem může dojít. 
  • Zvěř v blízkosti silnice nejčastěji signalizují její světélkující oči. V takovém případě je nutno ztlumit dálková světla, která zvěř oslepují, okamžitě snížit rychlost a připravit se na případné brzdění. Pokud zvíře neuteče, je možné zkusit ho vyplašit zatroubením.
  • Pokud uvidíte přecházet přes cestu jen jednu srnku, zpomalte co nejvíce, je velmi pravděpodobné, že je někde při cestě zbytek stáda.
  • Srážka se zvěří se podle zákona musí nahlásit zástupci místně příslušného mysliveckého sdružení, který by měl dohledat zraněné zvíře, či zajistit odvoz a likvidaci uhynulého kusu. (v případě nahlášení střetu policii se o vše pravděpodobně postarají sami policisté).

V následujícím týdnu by mělo opět dojít ke zhoršení počasí, proto apelujeme na řidiče, aby byli obezřetní, přizpůsobili jízdu aktuálním klimatickým a povětrnostním podmínkám tak, aby dojeli vždy šťastně do cíle. 

PČR/Vladimíra Šrýtrová