Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Bude házení vlastní neschopnosti na všechny kolem alespoň části voličů stačit? Terminál jako leitmotiv nadcházející kampaně

22. 10. 2019 | 6:27

Já mám tyhle pány ze Změny a libereckých Zelených vlastně rád. Vlastní neschopnost už několik dlouhých let házejí na všechny kolem sebe. A doufají v to, že to bude alespoň části voličů stačit...
Každý dělá co umí. My uděláme všechno proto, aby z peněz EU byly postaveny rozumné projekty, které budou fungovat.

terminal medium
vizualizace

Projekt terminálu a parkovacího domu bylo nutné předělat. Projekt předěláme a postavíme. Vy jste za čtyři roky neudělali nic. Jene a Jindřichu děkuji Vám za připomenutí. Takhle dopadnout nechci... Toto napsal na svůj facebook hejtman Libereckého kraje Martin Půta (SLK) jako reakci na tiskovou zprávu, kterou včera médiím rozeslala Strana zelených, která tvoří součást městského zastuptelského klubu opoziční Změny pro Liberec. Opět v ní haraší, že propadnou dotační peníze...

TZ Zelení/ZPL: Hejtman Půta neříká pravdu: Dotace na Novou Pastýřskou místo zpožděného parkovacího domu získat nelze

Na vedení Libereckého kraje se snesla oprávněná kritika za zpoždění projektu autobusového terminálu a parkovacího domu v Liberci. Jeden z hlavních argumentů bylo, že se tím pádem nepodaří vyčerpat z Integrovaného plánu rozvoje území Liberec – Jablonec n. N (dále jen IPRÚ) cca 150 mil. Kč, které v něm byly na tento projekt alokovány.

Tuto kritiku hejtman Půta odmítl na tiskové konferenci dne 15. 10. 2019 s tím, že o vyčerpání peněz v IPRÚ nemusí mít nikdo strach. Uvedl, že místo na parkovací dům lze využít tyto peníze na financování stavby Nové Pastýřské, tedy nové komunikace v centru Liberce mezi Tržním náměstím a ulicí Sokolská.

„Tento výklad hejtmana působil dost pochybně. IPRÚ není nastaven na budování nových místních komunikací, to je záležitost, kterou si standardně musí řešit města ze svých zdrojů. Ověření této otázky na libereckém magistrátu to potvrdilo. Dle dotačních podmínek Integrovaného regionálního operačního programu se dotace na místní komunikace vůbec nepřipouští. Např. i v rámci projektů bezpečnosti (úprava chodníků, přechody, atd.) jsou investice do samotné komunikace nezpůsobilým výdajem. Proč hejtman vypouští takového nepravdivé informace je mi záhadou,“ vysvětluje Jindřich Felcman, zastupitel města Liberec za Zelené / Změnu pro Liberec.

"Jedná se už o několikáté nepravdivé tvrzení,  kterého se hejtman či primátor u kauzy autobusového terminálu dopustili. Např. ještě donedávna tvrdil primátor Zámečník, že budoucí příjmy z provozování parkovacího domu nezvýší příjmy města, protože je bude muset odečíst z dotace. A proto, že je lepší projekt předat na kraj. Jak jsem ale zjistil dotazem na ministerstvu pro místní rozvoj, není to vůbec pravda a tyto peníze naopak mohou zaplatit potřebné  kofinancování a ještě v budoucnu být příjmem rozpočtu města." dodává Jan Korytář, který s myšlenkou vybudování nového terminálu a parkovacího domu  v rámci strategie IPRÚ původně přišel.

Pozn. redakce: Kritika se nesnáší, ona se vyrábí na propagandistických kanálech opoziční strany. Ta si evidentně zvolila terminál za ústřední téma (leitmotiv) nadcházející kampaně před krajskými volbami. Změna a její zelený satelit měla čtyři roky na to, aby pro skutečnou realizaci terminálu a parkhausu udělala víc, než jednu zpackanou architektonickou soutěž.

 

 

 

 

Načítám...
Napiš komentář