Rekonstrukce silnice z Mimoně na Mnichovo Hradiště bude zřejmě o šest milionů dražší

06. 11. 2019 | 16:19

Dlouho plánovaná rekonstrukce silnice druhé třídy z Mimoně na Českolipsku na Mnichovo Hradiště bude zřejmě dražší. Původní odhad zvedl Liberecký kraj s ohledem na vývoj na stavebním trhu o šest milionů na 193 milionů korun. Už podruhé hledá dodavatele, do první výzvy se přihlásil jediný uchazeč - konsorcium firem ale nabídlo cenu téměř o 30 procent vyšší, proto ji kraj zrušil. Novinářům to dnes řekl náměstek hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).

silnice auto řízení
Ilustrační foto

Práce na frekventované silnici 268 měly začít už letos, protože je podle Svitáka v kritickém stavu. "Ty nejhorší, kritické úseky jsme odfrézovali tak, aby byl umožněn pokud možno bezpečný zimní provoz. Silnici jsme vybavili provizorním značením a byla tam snížena rychlost," řekl hejtmanův náměstek. Věří, že práce bude možné zahájit už příští rok na jaře. Soutěž vyhlásil kraj teď na podzim i s ohledem na to, že firmy plánují své stavební aktivity na příští sezonu, takže je větší šance dostat víc nabídek. V minulosti se to kraji osvědčilo.

Oprava silnice 268 od železničního přejezdu v Mimoni po hranici se Středočeským krajem v Dolní Krupé potrvá dva roky. Silnice je důležitou spojnicí do bývalého vojenského prostoru Ralsko. Součástí projektu jsou i rekonstrukce dvou mostů a propustků, přeložky inženýrských sítí, výstavba autobusových zastávek nebo přestavba rozlehlé křižovatky v centru Kuřívod na kruhový objezd. Zhruba 6,6 milionu korun přidá na projekt město Ralsko. Silnice se nebude dělat celá, stavba nezahrnuje zhruba 1,5 kilometru zatáček u Horní Krupé. Tento úsek se bude dělat samostatně.

Liberecký kraj získal na rekonstrukci silnice 157 milionů korun z Integrovaného regionálního operačního programu. "Celou akci stejně jako jiné dopravní stavby komplikuje nová vyhláška Ministerstva životního prostředí ČR," řekl Sviták. Omezuje recyklaci a využití odpadu, který vznikne frézováním vozovky. Pro každý úsek je nutné nechat zpracovat rozbor materiálu a tam, kde se potvrdí, že obsahuje nebezpečné látky, musí být uložen na zabezpečenou skládku. "To se týká velké části starých povrchů a stavby to výrazně prodraží," řekl Sviták. Podle průzkumu kraje to v některých případech může opravy silnic zdražit až o 15 procent.

čtk

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace