Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Příští rok by mohly autobusové zastávky v Jablonci komunikovat. Nahlásí například zpoždění

02. 10. 2020 | 5:39

Jablonec nad Nisou se zapojí do projektu společnosti KORID LK, v jehož rámci osadí pětadvacet informačních systémů na autobusových zastávkách ve městě. Realizace projektu by mohla proběhnout od jara do konce roku 2021, Jablonec by se podílel částkou necelých 300 tisíc korun.

JNbusNovýSMJ
ilustrační foto

Zastávkové informační systémy (ZIS) napojené na data Centrálního dispečinku IDOL, které provozuje KORID LK, zobrazují na displeji odjezd spojů ze zastávky včetně aktuálního zpoždění a případné informace o mimořádnostech na trase autobusových linek. „KORID LK vybral k osazení 32 zastávek důležitých pro příměstskou autobusovou dopravu, z nichž deset je v Jablonci nad Nisou. K nim chce samotný Jablonec přidat dalších 15 zastávek,“ říká ředitel Jablonecké dopravní (JD), a.s., Luboš Wejnar.

Náklady na plánovaných 25 ZIS se odhadují na 3,3 mil. Kč bez DPH. KORID LK požádá o dotaci na spolufinancování projektu Zastávkové informační systémy v aglomeraci Liberec – Jablonec nad Nisou z Integrovaného plánu rozvoje území aglomerace Liberec – Jablonec nad Nisou (IPRÚ), z programu Udržitelná doprava. „V případě kladného vyjádření může být dotace ve výši 85 % uznatelných nákladů, pak by Jablonec z vlastní pokladny investoval necelých 300 tis. korun, které by na základě smlouvy o spolupráci uhradil společnosti KORID LK po realizaci projektu a předání ZIS do užívání, a to nejdříve na podzim 2021. Pokud dotaci KORID LK nezíská, nebude se projekt realizovat,“ vysvětluje Wejnar.

V rámci projektu se počítá s osazením tří typů ZIS většinou na jednotné konstrukci nového městského typu označníku autobusových zastávek v IDOL, který vychází z osvědčené konstrukce používané v pražské integrované dopravě a v systémech městské hromadné dopravy dalších měst ČR včetně Liberce. Běžná cena jednoho velkého ZIS je 150-250 tis. Kč dle typu, cena nízkoenergetického ZIS je od 20 do 50 tis. Kč, cena interaktivního ZIS je cca 70 tis. Kč.


JN/Jana Fričová