Zastupitelé Jablonce schválili dohodu o financování tramvaje. Bez větších diskusí
Bez větších diskuzí dnes zastupitelé Jablonce nad Nisou schválili memorandum o financování provozu tramvajové linky 11 mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. V příštím týdnu o něm budou jednat také zastupitelé Liberce a Libereckého kraje.
Memorandum o společném financování provozu je podmínkou pro to, aby mohl liberecký dopravní podnik požádat o dotace na dokončení rekonstrukce tramvajové trati a její prodloužení přes centrum Jablonce na autobusové nádraží. Bez dotací by projekty za stamiliony nebylo možné uskutečnit.
Tramvajová linka 11 mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou přepraví ročně bezmála milion cestujících. Její provoz stojí ročně zhruba 100 milionů korun, kolem 15 milionů představují příjmy z jízdného. Polovinu ze zbytku by měl platit Liberec, třetinu Liberecký kraj a 17 procent by měl od příštího roku dávat Jablonec. V letošním roce zaplatí Jablonec za provozování linky 12 milionů korun, což je o milion víc než loni. V příštím roce by se měl příspěvek zvýšit zhruba na 15 milionů. Víc peněz bude dávat také Liberecký kraj, který letos na linku přispěl 18 miliony, v příštím roce už by to mělo být 25 milionů.
"Jsem rád, že jsme memorandum dopracovali až do tohoto znění, přestože nám chybí čas a informace, které získáváme až v rámci přípravy projektu prodloužení tramvajové linky 11. Neznáme například mnoho okolností, které se týkají investic. Považuji však za zcela zásadní, že jsme se shodli na financování linky, což je nezbytné pro podání žádosti o dotaci," řekl k memorandu jablonecký primátor Milan Kroupa (ANO), který ho zastupitelům předkládal. Uvítal, že Liberecký kraj byl ochoten zvýšit svůj příspěvek na linku a v budoucnu ji i převzít jako objednavatel dopravy.
"Pokud budou obě města chtít, abychom byli objednatelem té dopravy, tak by podle našeho názoru měla přispívat do systému meziměstské a příměstské dopravy v kraji stejně jako ostatní města a obce v kraji 90 korunami ročně za každého obyvatele," řekl již dříve ČTK liberecký hejtman Martin Půta. Jablonec a Liberec se podílely minimálně, protože platí MHD. Liberecký kraj zatím na tramvajovou linku jen přispíval, objednavatelem byl Liberec. Kraj financuje autobusové a vlakové spojení mezi oběma městy, ročně ho to stojí 32 milionů, vlaky a autobusy přepraví téměř 1,5 milionu cestujících.
čtk