Pivovar Svijany začne postupně vyměňovat etikety lahvového piva a nechal si vyrobit designové půllitry 

21. 06. 2021 | 18:34

Letošní léto je v českém rodinném Pivovaru Svijany ve znamení změn. Jednou z nich jsou nové etikety lahvového piva a vzhled plechovek z dílny grafika Jakuba Růžičky. Nové, přehlednější a graficky čistší etikety budou dosavadní etikety nahrazovat postupně. Jako první se výměny ještě během léta dočká Svijanský Máz. Stejně tak budou postupně nahrazovány novými obaly oblíbená nepasterovaná svijanská piva v plechovkách.

Rodinný Pivovar Svijany je na tom letos lépe než loni. Navzdory koronavirovým opatřením a uzavřeným hospodám prodal do konce května zhruba o tři až čtyři procenta piva víc než ve stejném období loňského roku. U příležitosti dnešní prezentace novinek to ČTK řekl ředitel společnosti Roman Havlík. Neplatí to ale podle něj pro sudová piva, kde šel odbyt dolů. Pivovaru pomáhá prodej baleného piva, zhruba 12 procent prodaného piva tvoří plechovkové.  čtk

„I když ve Svijanech nadevše dbáme na tradici, v tomto případě jsme se od odborníků nechali přesvědčit k menší změně. Současné etikety jsou již přece jen staršího data a design pivních lahví ve světě i u nás se mezitím posunul dál. Kromě toho jsme chtěli i obalem vyjádřit, že Svijany nejsou běžné průmyslové pivo, ale že jsou výsledkem poctivé, řemeslné pivovarské práce. Věřím, že se to povedlo a výsledek naše fanoušky a milovníky svijanského piva příjemně překvapí,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.

„Mým úkolem bylo vytvořit nový, osobitý design při respektování stávajícího logotypu a obalem zdůraznit, že Svijany jsou jiné než ostatní piva. Cílem byly etikety výraznější, přehlednější a v neposlední řadě také s čitelnějšími údaji o pivu,“ řekl autor vítězného návrhu etiket Jakub Růžička. „Při návrhu jsem se inspiroval stylem etiket drahých vín a destilátů, protože jsem chtěl svijanské etikety znatelně odlišit od běžných pivních obalů, které bývají velmi často poskládané ze solitérních a na sebe nenavazujících prvků.“ 

Spolu se stratégem Martinem Komárkem designér provázal celou plochu obalu do jediné geometrické kompozice. Díky osobité a dobře čitelné geometrii, která přímo navazuje na logotyp a akcentuje rozpoznávání značky, je nový design obalů zajímavější a lze jej snadno rozpoznat i z velké vzdálenosti.

„Líbí se mi, že nový design Pivovaru Svijany stále odkazuje na tradici pivovaru, ale zároveň je také moderní a výrazný. Mezi ostatními pivy na regálu se bude skvěle vyjímat, což si naše řemeslné pivo bezesporu zaslouží,“ komentoval nové obaly svijanský sládek Petr Menšík.    

Obměna etiket všech lahvových svijanských piv – od Svijanského Mázu přes prémiový ležák 450 až po řadu svijanských silných piv potrvá několik měsíců. Jako první se s novou etiketou do prodeje již v létě dostane Svijanský Máz, další budou následovat. Plechovky s novým designem budou v prodeji již během července.

Foto: Pivovar Svijany

Pivovar Svijany představí i nové designové půllitry 

Další změnou jsou i nové designové svijanské půllitry, které začnou v restauracích postupně nahrazovat dosavadní standardní sklo. Silnostěnné půllitry s reliéfním nápisem Svijany, uchem ve tvaru svijanské pavézy s letopočtem založení pivovaru 1564 a prolisy ve spodní části se ideálně hodí na ležáky. Půllitry byly vyrobeny průmyslovou metodou lisováním sodnodraselného skla, takže vykazují mimořádnou mechanickou odolnost při použití v běžném provozu profesionální gastronomie.

Foto: Pivovar Svijany „Pivovar Svijany je jedním z nejstarších stále provozovaných pivovarů v českých zemích, a proto jsme si ve výrobních postupech i balení piva vždy velmi zakládali na historické kontinuitě. V tomto případě jsme však vykročili na zcela novou půdu, protože Svijany dosud žádné vlastní pivní sklo neměly,“ vysvětluje ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.

O spolupráci při návrhu půllitru, který by podtrhl řemeslný charakter svijanského piva a odkázal k několik staletí dlouhé historii pivovaru, ve Svijanech požádali produktového designéra Michala Pražského, který se mimo jiné zabývá také sklářskou tvorbou. Při navrhování sklenice se podle svých slov inspiroval historickým odkazem pivovaru a jako hlavní symbol vybral motiv krejzlíku ─ speciálního límce, který byl ikonickou součástí oděvu tehdejší šlechty. Stylizovaný tvar tohoto límce aplikoval na tělo sklenice, kde tvoří výrazný plastický reliéf. „Jeho návrh se nám zalíbil na první pohled. Finální vzhled jsme pak ladili spolu s ním, aby byl půllitr nejen krásný, ale i praktický a pivo z něj chutnalo co nejlépe,“ říká svijanský sládek Petr Menšík.

A výsledek? „Ucho se siluetou tradiční svijanské pavézy a datem založení pivovaru se drží tak příjemně, že se člověku skoro ani nechce půllitr odložit. Díky reliéfu v něm načepované pivo také skvěle vypadá. A co je rovněž důležité, manipulace s těmito půllitry je pro výčepní i číšníky pohodlná, jsou stabilní a dobře se myjí,“ pochvaluje si Petr Menšík. „Vlastní svijanské sklo byl můj dlouholetý sen a nemohl jsem se dočkat, až si do něj budu moci natočit některé z našich piv. A je to krásný pocit. Věřím, že to naši zákazníci a fanoušci ocení, a hlavně jim přeju, aby se jim z nich ,Svijany´ opravdu dobře pily.“  

Nové půllitry začne pivovar do svijanských hospod a restaurací dodávat postupně od letošního června. Jako první se jich vedle Pivovarské restaurace ve Svijanech dočkají svijanské tankové restaurace v Liberci a Praze. K zakoupení budou na e-shopu svijanského pivovaru https://eshop.pivovarsvijany.cz/.

TZ Pivovar Svijany

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace