Tržby výrobce plenek Drylock v Hrádku se téměř zdvojnásobily
Tržby výrobce plenek a hygienických potřeb Drylock Technologies v Hrádku nad Nisou na Liberecku se díky rozšíření výroby loni téměř zdvojnásobily. Firma prodala výrobky za 160 milionů eur (4,115 mld.Kč). Další výrazný růst výroby přitom plánuje Drylock i v letošním roce, kdy by měly tržby dosáhnou 274 milionů eur (sedm mld.Kč). Při dnešním slavnostní otevření nového závodu to novinářům řekl jeho ředitel Leoš Preisler.
Rodinná firma Drylock Technologies zahájila nedaleko česko-německo-polského trojmezí výrobu v roce 2012. Do rozšíření podniku a nových technologií investovala v posledních dvou letech přes 1,5 miliardy korun. Dnes zaměstnává 760 lidí, zhruba o 300 víc než před rokem a počítá s dalším růstem. Denně vyrobí bezmála šest milionů dětských plen a 300.000 plen pro dospělé, které odtud míří do celého světa. "Dnes je náš závod v Hrádku největším výrobcem dětských plen v Evropě," doplnil majitel firmy Bart Van Malderen.
Rozvoj hrádeckého podniku ale podle Preislera nekončí. Ve dvou halách se vyrábí na 17 linkách, další dvě by měly rozjet výrobu ještě letos. V nové hale ale zůstane prostor pro další tři linky, pokud získá Drylock další zakázky. Ještě letos navíc firma začne v sousedství výrobní haly stavět moderní plně automatizovaný sklad hotových výrobků s kapacitou 40.000 palet. Dokončen by měl být v příštím roce. V souvislosti s dalším rozšířením firma stále nabírá lidi, v budoucnu by měla zaměstnávat až 900 pracovníků.
Hrádecký závod je největším výrobním podnikem belgické skupiny Drylock Technologies, která se postupně rozrostla na devět závodů. Má pobočky také v Rusku, USA, Itálii, Brazílii nebo Španělsku. Dohromady zaměstnává zhruba 2660 lidí. Loňský obrat skupiny dosáhl 373 milionů eur (9,69 mld.Kč) a letos by měl překročit 500 milionů eur (12,9 mld.Kč). Drylock má vlastní výzkum a vývoj a vyrábí především pro privátní značky největších obchodních řetězců po celém světě. "Krize se nebojíme, pleny se budou prodávat vždycky. Naopak během krize lidé upřednostňují právě privátní značky, takže prodeje stoupají," dodal Preisler.
čtk