Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Hejtman navštívil polské velvyslanectví, téma rozšiřování hnědouhelného dolu Turów samozřejmě nechybělo

08. 07. 2019 | 16:06

Rozvoj česko-polské přeshraniční spolupráce był ve středu 3. července hlavním tématem setkání mezi Chargé d'affaires Antoniego Wręgim a hejtmanem Libereckého kraje Martinem Půtou. Oba si v Praze na polském velvyslanectví vyměnili poznatky o nejdůležitějších česko-polských otázkách.

turowIrmaC
Foto dolu Turów: Artur Irma

Řešili spolu zejména situaci ohledně plánovaného rozšiřování hnědouhelného dolu Turów. Dalším tématem diskuze byla i dlouhodobá spolupráce mezi Dolnoslezským vojvodstvím a Libereckým krajem v oblasti infrastruktury, turistiky či sportu.

Foto: LK„Hlavním tématem byla situace kolem plánovaného rozšiřování hnědouhleného dolu Turów, které má negativní dopady na české území. Pana Chargé d'affaires jsem informoval o tom, že Liberecký kraj požádal o zrušení rozhodnutí zastupitelstva Bogatynia, které schválilo svůj územní plán bez našich připomínek. Domníváme se, že byl schválen nezákonně a porušuje mezinárodní smlouvy. Zmínil jsem se také o tom, že je Liberecký kraj v případě nutnosti rozhodnutý obrátit se v této otázce na polský nebo mezinárodní soud. Požádal jsem pana Chargé d'affaires, aby při použití oficiální diplomatické cesty informoval polské ministerstvo životního prostředí o tom, že v České republice jsou kroky, ve kterých není přihlíženo k názorům české strany, vnímány značně negativně,“ uvedl hejtman Martin Půta.

Dalším tématem schůzky bylo i 15 let spolupráce mezi Dolnoslezským vojvodstvím a Libereckým krajem. Diskuze se týkala především hodnocení společných projektů. Libereckému kraji se společně s Dolnoslezským vojvodstvím například povedlo revitalizovat železniční tratě na trase Szklarska Poręba – Harrachov. Z nedávných projektů nelze opomenout ani rekonstrukci 65 kilometrů silnic v rámci akce Od zámku Frýdlant k zámku Czocha. Jednalo se o největší projekt v programu česko-polské příhraniční spolupráce za téměř 208 milionů korun.

LK/Filip Trdla