Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Liberecký kraj chce zachovat provoz tramvajové linky 11, bez diskuse prošlo 18 milionů

28. 05. 2019 | 18:00

Liberecký kraj chce zachovat provoz meziměstské tramvajové linky 11 z Liberce do Jablonce nad Nisou. V letošním roce na provoz přispěje 18 miliony korun, od příštího roku se příspěvek zvýší na 25 milionů korun.

tramvajjablonec4celek
archivní foto: MML

Memorandum o spolufinancování provozu, na němž se dohodli zástupci Libereckého kraje a měst Liberec a Jablonec, dnes bez diskuzí schválili krajští zastupitelé. Už minulý týden mu dali zelenou zastupitelé v Jablonci, v Liberci o něm bude zastupitelstvo jednat ve čtvrtek.

Liberec s Jabloncem spojuje tramvajová trať od roku 1955, za rok přepraví bezmála 1,5 milionu cestujících. Provoz linky stojí ročně zhruba 100 milionů korun, kolem 15 milionů představují příjmy z jízdného. Polovinu ze zbytku by mělo platit město Liberec, 17 procent Jablonec nad Nisou a třetinu Liberecký kraj. Ten dosud na zajištění linky přispíval 17 miliony korun. Víc peněz bude dávat na spojení i Jablonec nad Nisou, jehož příspěvek se letos zvýší na 12 milionů a od příštího roku by měl dávat 15 milionů. Liberec naopak díky memorandu ušetří.

Za přispění EU se v posledních letech do obnovy trati investovalo téměř 700 milionů korun. Dokončit je ale třeba ještě úsek dlouhý zhruba 4,5 kilometru. Memorandum o společném financování provozu je podmínkou pro to, aby mohl liberecký dopravní podnik požádat o dotace na dokončení rekonstrukce tramvajové trati za zhruba 617 milionů a její prodloužení přes centrum Jablonce na autobusové nádraží, které podle odhadů bude stát dalších 350 milionů. Bez evropských dotací není možné obě akce uskutečnit.

"Liberecký kraj se na spolufinancování těchto projektů podílet nebude, je ale po jejich dokončení připraven linku zahrnout do meziměstské dopravy a stát se i jejím objednavatelem," řekl náměstek hejtmana Jan Sviták (SLK). Pokud budou obě města chtít, aby se stal objednatelem dopravy na lince, tak by měla přispívat do systému meziměstské a příměstské dopravy v Libereckém kraji stejně jako ostatní města a obce 90 korunami ročně za každého obyvatele. V současné době se Jablonec a Liberec podílejí minimálně, protože platí MHD.

čtk