Liberecký kraj chystá centrální nákup kancelářských potřeb i pro své organizace
Liberecký kraj připravuje centrální nákup kancelářských potřeb pro úřad i krajské organizace, slibuje si od toho výrazné úspory. K zakázce odhadované na více než 20 milionů korun se mohou připojit i města a obce. S nákupy v elektronické aukci prostřednictvím takzvaného dynamického nákupního systému má kraj dlouholeté zkušenosti, systém je pružnější než běžné veřejné soutěže, řekl dnes ČTK náměstek hejtmana Jiří Ulvr (Starostové pro Liberecký kraj).
Prostřednictvím dynamického nákupního systému už kraj a jeho organizace zadaly bezmála 760 zakázek, nejčastěji stavebních. Kraj tak ale nakupuje například také elektřinu a plyn, telekomunikační služby, informační technologie, elektromobily, v době koronavirové pandemie ochranné pomůcky nebo antigenní testy. Systém využívá také například liberecká zoologická zahrada k nákupu krmiv.
"Dynamický systém umožní nejen kraji, ale i našim příspěvkovým organizacím nakupovat kancelářské potřeby výhodněji a bez složitého papírování. Věřím, že centrální nákup přinese úsporu času i peněz," doplnil Ulvr.
Nabídky v systému mohou podávat jen registrovaní dodavatelé. Do systému už se přihlásili čtyři, podmínky ale splnili jen tři. Systém zůstává otevřený i dalším dodavatelům, kteří se mohou přihlásit kdykoliv později. Nákupy plánuje kraj dělat čtyřikrát do roka.
Zakázku kraj zveřejnil na profilu zadavatele, součástí systému je elektronický katalog, který obsahuje jednotlivé položky kancelářských potřeb. Dodavatelé zavedení do systému ocení všechny položky v katalogu, pro jednotlivé nákupy mohou nechat ceny stejné, mohou ale nabídnout i ceny lepší. Zvítězí nejnižší nabídková cena. První nákup plánuje kraj už na listopad.
čtk