Ministerstvo dopravy vypsalo na zajištění rychlíků na severovýchodě Česka tendr za 15 miliard korun
Ministerstvo dopravy vypsalo tendr na zajištění rychlíků na severovýchodě Česka. V současné době tam jezdí Arriva vlaky, kterým nedávno ministerstvo prodloužilo smlouvu do prosince 2029. Cílem tendru je modernizace provozu, zakázku s odhadovanou cenou 15,146 miliardy korun získá vítěz na 15 let. Zakázka byla zveřejněna v evropském věstníku veřejných zakázek. Na profilu ministerstva dopravy zatím detailní dokumentace není, obvykle je zveřejněna během několika dnů, uvedl server Zdopravy.cz.
Soutěž se týká souboru Severovýchod, který zahrnuje linky R14A Pardubice – Liberec, R14B Liberec – Ústí nad Labem, R21 Praha – Turnov – Tanvald, R22 Kolín – Nový Bor – Rumburk a R24 Praha – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk. Jde o výkony, které dosud zajišťuje dopravce Arriva vlaky, zcela nová je linka R24.
Podmínkou zakázky je nasazení moderních vlaků. Ministerstvo dopravy zjišťovalo, zda jsou pro provoz podle požadavků na trhu dostupná vozidla. Celkem čtyři výrobci – Škoda Transportation, Stadler Rail, Newag a Siemens – potvrdili, že vlaky splňující podmínky ministerstva mohou dopravcům dodat. Půjde o jednotky s hybridními pohony, které umožní kombinovat provoz na elektrifikovaných tratích s jízdou na dieselový motor nebo baterie.
Ministerstvo už dříve uvedlo, že dopravce má nasadit kmenové soupravy o kapacitě nejméně 180 míst k sezení, tedy ekvivalent třídílné jednotky. Výjimkou je linka R22, kde ministerstvo požaduje vlaky s kapacitou alespoň 120 míst k sezení. Nad rámec kapacity kmenových souprav se u části linek počítá s pravidelným posilováním až na 360 míst. Vlaky by měly být schopné jezdit na elektrifikovaných tratích rychlostí až 160 kilometrů v hodině, respektive 120kilometrovou rychlostí na tratích, kde pojedou na baterie nebo na dieselový pohon.
čtk