Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Na silnici v Jestřebí nebude nulové mýtné. Kraj chce proto řešit možné zatížení vlastních komunikací 

14. 08. 2019 | 10:36

Ministerstvo dopravy plánuje od ledna příštího roku zpoplatnit další úseky pozemních komunikací mýtem pro vozidla nad 3,5 tuny. Stát chce mýtné zavést na silnici I/38 Jestřebí – hranice kraje směrem na Mladou Boleslav a na úseku silnice I/35 Turnov – hranice kraje u Ktové. Na jaře letošního roku Liberecký kraj požádal ministerstvo dopravy o výjimku. To ale žádosti nevyhovělo. Reálně tak hrozí, že tranzitní nákladní doprava zatíží silnice nižších tříd.

TvLKsilnice2 menší
Foto: Artur Irma

„Stát navrhuje zavést od 1. ledna 2020 mýto na silnici I. třídy z Turnova na hranici kraje u Ktové a na komunikaci z Jestřebí směrem na Mladou Boleslav. Usilovali jsme o nulovou sazbu mýta na úseku z Jestřebí na hranici kraje, kde by zpoplatněním reálně hrozilo, že se řidiči nákladních automobilů budou poplatkům vyhýbat a budou jezdit po silnicích II. třídy. Proto budeme žádat o omezení tranzitní nákladní dopravy na těchto úsecích. K podání žádosti musíme mít zpracovanou projektovou dokumentaci o umístění dopravního značení. Zpracování projektu bude mít na starost Krajská správa silnic Libereckého kraje,“ uvedl hejtman Martin Půta.

Liberecký kraj požádá o omezení tranzitní nákladní dopravy, jejíž největší povolená hmotnost činí 12 tun. „Vybrali jsme tři úseky krajských silnic II. třídy, u kterých existuje reálné riziko objíždění nově zpoplatněného úseku státní silnice. Prvním krokem bude zpracování projektové dokumentace na nové značení,“ dodal Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.

Mýto se vztahuje na silniční motorové vozidlo nejméně se čtyřmi koly, jehož největší povolená hmotnost je více než 3,5 tuny. V současné době jsou na území kraje zpoplatněny úseky dálnice D10 hranice Středočeského kraje – Ohrazenice a silnice I/35 Ohrazenice – Bílý Kostel. „Pokud se zpoplatní úsek na trase Jestřebí – Mladá Boleslav, hrozí, že řidiči nákladních vozidel využijí jako alternativní trasu krajské silnice, a to zejména z Mnichova Hradiště do Mimoně, dále do Jablonného v Podještědí a následně přes Svor a na Rumburk. Z tohoto důvodu jsme již na jaře letošního roku požádali ministerstvo dopravy o zavedení nulové sazby mýtného. Jelikož nám ministerstvo dopravy nevyhovělo, musíme zatížení krajských silnic zabránit vlastními prostředky,“ dodal náměstek Sviták. 

Omezit tranzitní dopravu hodlá kraj na úsecích silnice II. třídy II/262 Česká Lípa – Zákupy a II/270 Jablonné v Podještědí – Mimoň. Délka trasy i doba jízdy je srovnatelná jako při použití státní silnice I. třídy. O omezení rozhodují příslušné silniční správní úřady, obecní úřady s obcí s rozšířenou působností. K podání žádosti je nutné zpracování projektové dokumentace s umístěním dopravního značení, kterou zpracuje Krajská správa silnic Libereckého kraje.

LK/Filip Trdla