Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Na zdraví řemeslu: Křišťálové údolí představí série krátkých videí umístěných na webu 

24.11.2020 | 8:09

Úspěchy slaví projekt Libereckého kraje s názvem Křišťálové údolí neboli Crystal Valley, který prezentuje světu výběr toho nejlepšího z díla regionálních šperkařů, sklářů a bižuterníků. V souvislosti se současnou epidemickou situací bohužel nelze dílny a továrny, kde řemeslníci působí, navštěvovat.

Lasvit Ajeto Glassworks (8)
Foto: LK

Liberecký kraj proto uchystal sérii online videí na internetu. Vzhledem k tomu, že nyní se téma zdraví skloňuje ve všech pádech, nese kampaň příznačný název Na zdraví řemeslu.

„V současné situaci se do většiny skláren zájemci nepodívají. Přitom je skutečně co vidět a obdivovat. Alespoň prostřednictvím videí tak bude možné procestovat celý kraj od Kamenického Šenova a Nového Boru přes Turnov až do Harrachova. Stačí jim věnovat každý den chvilku a  diváci se dozvědí mnohé o našem kraji a jeho umění. Věřím, že videa zájemce navnadí, a až bude možné navštívit výrobce osobně, vydají se k nim,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně hejtmana pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.

Seriál začíná na sociálních sítích a webu www.nazdraviremeslu.cz ve středu 25. listopadu. Celkem uvede 46 dílů. V minutových videích výrobci, ale i muzea a školy představují sebe a své produkty.  Mnozí z výrobců mají navíc vlastní e-shopy a je proto možné je v této nelehké době podpořit nákupem výrobků. „Věřím, že zde zájemci najdou i inspiraci před blížícími se Vánocemi,“ doplnil David Pastva, manažer Křišťálového údolí.

Značku Křišťálové údolí původně vlastnila společnost Preciosa. Liberecký kraj ji převzal v květnu 2019 se záměrem posílit pozici na poli cestovního ruchu o témata, která jsou v regionu tradiční, a sice o sklářství, bižuterii a šperkařství.

Projekt, který zajišťuje Agentura regionálního rozvoje, se setkal s velmi dobrým ohlasem ze strany řemeslníků i veřejnosti. Do akce Víkend Křišťálového údolí, která se konala loni na podzim, se zapojilo 42 muzeí, škol a výrobců skla, šperků a bižuterie a celkem Křišťálové údolí navštívilo více než 20 tisíc hostů z celé republiky.

LK/Jan Mikulička