Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Po muzejní železnici vozí cestující z České Kamenice do Kamenického Šenova Hurvínek i Orchestrion 

03.04.2021 | 12:18

Malebnou oblast Lužických hor a Českého Švýcarska si lze s notnou dávkou nostalgie prohlédnout během jízdy muzejní železnicí vedoucí z České Kamenice do Kamenického Šenova. Trasa, dlouhá přibližně 5 kilometrů se nachází částečně v Libereckém a z větší části v Ústeckém kraji.

motorák Hurvínek (2)
Motorák Hurvínek. Foto: LK

Odbočuje ze železniční stanice Česká Kamenice, která se nachází na trati SŽDC číslo 081 Děčín – Rumburk.

„Historické vlaky jsou lákadlem nejen pro velké i malé kluky, ale i celé rodiny. Nostalgické jízdy mají svou atmosféru, ze které dýchá historie. Dovolí člověku zpomalit a vrátit se v čase. I proto je zájem o ně vždy velký,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.

Trať mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem byla uvedena do provozu v únoru 1886. Za svou existenci zažila dobu rozkvětu a prosperity, ale i chátrání a naprostého úpadku. Od roku 2007 se začala psát nová historie lokálky se zamýšlenou dlouholetou perspektivou železničního provozu. Dráha prošla důležitou rekonstrukcí, na které se podílel nespočet dobrovolníků.

V letech 2008 až 2015 se uskutečnily výměna poloviny pražců na celé dráze a generální oprava obou velkých přejezdů v České Kamenici a v Kamenickém Šenově. Na trati také vyrostla čtyři  historická mechanická návěstidla. Po rekonstrukci dráhy začala stoupat návštěvnost a turisté se sem opět začali vracet. Od roku 2016 se na dráze jezdí 7 měsíců v roce.

Na trati vozí cestující dnes již historické motorové vozy. Jedním z nich je M 131.1302 zvaný Hurvínek, druhý pak M 152.0535, řečený Orchestrion.

LK/Jan Mikulička