Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Projekt Křišťálové údolí otevře na konci října turistům tři desítky sklářských a bižuterních podniků

07. 10. 2019 | 13:01

Projekt Křišťálové údolí (Crystal Valley) otevře na konci října návštěvníkům tři desítky sklářských a bižuterních podniků a ateliérů v Libereckém kraji. Většinu z nich zdarma. Otevřené budou také sklářské školy v Železném Brodě, Jablonci nad Nisou či Novém Boru a muzea v Jablonci, Turnově a Kamenickém Šenově. Liberecký kraj chce lákat do kraje turisty na tradiční výrobu skla, bižuterie a šperků, v květnu proto koupil od firmy Preciosa ochranné známky Crystal Valley a Křišťálové údolí.

sklo LK DSC 1701
Foto: LK

"Považuji to za mimořádnou příležitost pro rozvoj cestovního ruchu. Firmy v našem regionu se díky tomu mohou dále rozvíjet a do budoucna se nám otevírají i možnosti pro podporu oblasti cestovního ruchu. Vyhlášená marketingová značka sem jistě přiláká další turisty i z jiných částí republiky," řekl ČTK hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj). V Libereckém kraji je zhruba 160 sklářských, bižuterních a šperkařských firem, živnostníků, muzeí a škol, zapojena je zatím zhruba třetina. Od začátku října je kraj prezentuje na stránkách projektu crystalvalley.cz.

Preciosa je největším sklářským výrobcem v Libereckém kraji, podnik s miliardovými obraty známý výrobou broušených kamenů, bižuterie i lustrů zaměstnává kolem 4000 lidí. Značku Crystal Valley registrovala firma zhruba před pěti lety v České republice, Evropské unii a později i v Číně a Arabských emirátech, tedy v oblastech, kde nejvíc podniká. "Během krátké doby jsme registrovali obrovský ohlas od našich zákazníků," řekl již dříve ČTK majitel Preciosy Ludvík Karl. Firma do rozvoje značky investovala miliony a další budou podle Karla třeba. Liberecký kraj se zavázal podpořit rozvoj značky v příštích třech letech 12 miliony korun.

Víkend Křišťálového údolí 26. a 27. října bude první velkou akcí projektu. Zájemci budou moci navštívit firmy, které pořádají čas od času dny otevřených dveří, ale i ty, jež dosud zůstávaly návštěvníkům uzavřené. Podívají se pod ruce skvělých řemeslníků, mohou si vyzkoušet práci na bižuterních špercích anebo třeba vyfouknout skleničku. Začátkem prosince pak chce kraj představit projekt Křišťálového údolí zástupcům německých cestovních kanceláří. "V první fázi cílíme na německý trh, protože právě odtud k nám přijíždí nejvíce turistů," dodala krajská radní pro cestovní ruch Květa Vinklátová (Starostové pro Liberecký kraj).

čtk