Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Rychlíkové spoje nového dopravce, více vlaků mezi kraji i bezbariérové cestování - to přinese změna jízdních řádů

11. 12. 2019 | 14:00

AKTUALIZOVÁNO: Se změnou jízdních řádů přibude v Libereckém kraji od neděle vlaků, které budou jezdit mezi Českolipskem a Rumburkem v sousedním Ústeckém kraji. Posílena bude i železniční doprava ráno a večer mezi Českou Lípou a Děčínem a rozšíří se také nabídka vlakového spojení mezi Libercem, Turnovem a Starou Pakou.

V autobusové dopravě se žádná zásadní úprava nechystá, bude jen větší množství dílčích změn. Novináře dnes o novinkách v jízdních řádech informovali zástupci společnosti Korid LK, která koordinuje dopravu v Libereckém kraji.

Mezi Českou Lípou a Rumburkem bude od neděle jezdit každý den 13 párů vlaků. "To je o tři páry vlaků více v pracovní dny a o pět párů více o víkendu oproti dnešnímu stavu. Je to opravdu masivní navýšení dopravy a zlepšení spojení ze Šluknovska směrem na Českolipsko a Mladou Boleslav," uvedl jednatel Koridu LK Pavel Blažek.

Druhou významnou změnou je podle něj posílení vlakové dopravy z České Lípy na Děčín. Zlepšit by se mělo spojení při ranní špičce i večer. "Pro zajímavost - poslední vlaky v Libereckém kraji budou jezdit mezi Českou Lípou a Děčínem," uvedl Blažek. Změny mají podle něj i návaznost na cestování do Prahy. V pracovní dny pojede první vlak z České Lípy ve 3:32 a cestující bude moci být v Praze už kolem 7:00. "Podobně večer, kdy z Prahy se dostanete někdy ve 23:30 s přestupem v Děčíně až do České Lípy. To je zcela nová nabídka," dodal Blažek.

Od neděle se zlepší nabídka vlakového spojení mezi Libercem, Turnovem a Starou Pakou. "Budou navíc jezdit vlaky ve 22:00 z Liberce směrem do Semil a některé další vlaky budou posílené v úseku mezi Turnovem a Starou Pakou," uvedl Blažek. Vlaky na této trati bude místo Českých drah provozovat společnost Arriva, nasadí nízkopodlažní vlaky Siemens Desiro. Komplikovanější to bude pro cestující zejména při nákupu jízdenek mimo krajský systém IDOL. Jízdenky si dopravci v kraji vzájemně neuznávají.

V autobusové dopravě se velké změny nechystají. "Dalo by se to shrnout pojmem větší počet menších změn," uvedl zástupce ředitele společnosti Korid LK Otto Pospíšil. Například se mění koncepce víkendového spojení mezi Libercem, Chrastavou a Hrádkem nad Nisou, kdy autobusy budou jezdit zhruba jednou za hodinu. Spojení mezi Frýdlantem a Habarticemi bude upraveno tak, aby byly pravidelněji rozloženy spoje v odpolední špičce, kde bude nabídka spojení každou hodinu, dodal Pospíšil. Úpravy se chystají i pro autobusové linky mezi Nový Borem a Českou Kamenicí.

Vlaky by příští rok měly najezdit v Libereckém kraji 4,12 milionu kilometrů a autobusy 14,33 milionu. Na zajištění dopravní obslužnosti dostanou železniční dopravci 390 milionů a autobusoví 310,5 milionu.

čtk