Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Tarifní systém IDOL se rozšíří. Mezikrajské úseky se rozrostou o dalších šest linek

31. 03. 2022 | 5:37

Území, na němž mohou cestující hromadnou dopravou ve Středočeském kraji využívat tarif Libereckého kraje IDOL, se od pátku 1. dubna rozšiřuje. Mezikrajské úseky, které již nyní zahrnují pět autobusových a čtyři vlakové linky, se rozrostou o dalších šest linek.

IDOL rozšíření 697
Foto: LK

Budou jezdit mezi Českým Dubem a Mnichovým Hradištěm, Mimoní a Mladou Boleslaví, Mělníkem s Dubou a Doksy, Mšenem a Doksy. Mělník a Mšeno jsou také novou cílovou oblastí, kam nově tarif IDOL dosahuje.

„Vybrané autobusové linky nabízejí v mezikrajských úsecích možnost volby jízdného podle tarifu, který cestujícím lépe vyhovuje, protože jej využívají pro mezikrajské cesty, ale i uvnitř regionu,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy. „Například cestující z Turnova může jet na výhodnější jízdné s Opuscard do Liberce i do Středočeské Mladé Boleslavi.“ Podobně tomu i ve Středočeském kraji, kde například na jízdenku PID lze dojet až k Máchovu jezeru.

Síť regionálních autobusových linek, které nabízí cestujícím nejen mezikrajské spojení, ale také usnadňují odbavování ve vozidlech kombinací tarifů IDOL (Integrovaná doprava Libereckého kraje) a PID (Pražská integrovaná doprava), společně objednávají Liberecký kraj, Středočeský kraj a Hlavní město Praha již od loňského prosince.

„Již v prosinci se počítalo, že v rámci pokračování spolupráce se rozšíří nabídka linek, kde se tarify překrývají,“ sdělil Otto Pospíšil, jednatel koordinátora dopravy v Libereckém kraji, společnosti KORID LK. „Bylo však nutné zanalyzovat a vyřešit některé technické záležitosti, například modernizaci odbavovacích zařízení tak, aby zvládala pracovat s více systémy.“

Rozšíření mezikrajské spolupráce přinese v první řadě vyšší komfort pro cestující. Vyžaduje také dobře fungující komunikaci krajských koordinátorů s dopravci. „Tarify IDOL a PID se v některých ohledech liší, což může být pro řidiče náročné,“ konstatuje Pospíšil. „S dopravci se proto pravidelně setkáváme a hledáme cesty, jak přispět k hladkému průběhu odbavování – ať už proškolováním dopravců či účinným způsobem informování cestujících.“

LK/Jan Mikulička