Tarifní systém IDOL se rozšíří. Mezikrajské úseky se rozrostou o dalších šest linek
Území, na němž mohou cestující hromadnou dopravou ve Středočeském kraji využívat tarif Libereckého kraje IDOL, se od pátku 1. dubna rozšiřuje. Mezikrajské úseky, které již nyní zahrnují pět autobusových a čtyři vlakové linky, se rozrostou o dalších šest linek.
Budou jezdit mezi Českým Dubem a Mnichovým Hradištěm, Mimoní a Mladou Boleslaví, Mělníkem s Dubou a Doksy, Mšenem a Doksy. Mělník a Mšeno jsou také novou cílovou oblastí, kam nově tarif IDOL dosahuje.
„Vybrané autobusové linky nabízejí v mezikrajských úsecích možnost volby jízdného podle tarifu, který cestujícím lépe vyhovuje, protože jej využívají pro mezikrajské cesty, ale i uvnitř regionu,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy. „Například cestující z Turnova může jet na výhodnější jízdné s Opuscard do Liberce i do Středočeské Mladé Boleslavi.“ Podobně tomu i ve Středočeském kraji, kde například na jízdenku PID lze dojet až k Máchovu jezeru.
Síť regionálních autobusových linek, které nabízí cestujícím nejen mezikrajské spojení, ale také usnadňují odbavování ve vozidlech kombinací tarifů IDOL (Integrovaná doprava Libereckého kraje) a PID (Pražská integrovaná doprava), společně objednávají Liberecký kraj, Středočeský kraj a Hlavní město Praha již od loňského prosince.
„Již v prosinci se počítalo, že v rámci pokračování spolupráce se rozšíří nabídka linek, kde se tarify překrývají,“ sdělil Otto Pospíšil, jednatel koordinátora dopravy v Libereckém kraji, společnosti KORID LK. „Bylo však nutné zanalyzovat a vyřešit některé technické záležitosti, například modernizaci odbavovacích zařízení tak, aby zvládala pracovat s více systémy.“
Rozšíření mezikrajské spolupráce přinese v první řadě vyšší komfort pro cestující. Vyžaduje také dobře fungující komunikaci krajských koordinátorů s dopravci. „Tarify IDOL a PID se v některých ohledech liší, což může být pro řidiče náročné,“ konstatuje Pospíšil. „S dopravci se proto pravidelně setkáváme a hledáme cesty, jak přispět k hladkému průběhu odbavování – ať už proškolováním dopravců či účinným způsobem informování cestujících.“
LK/Jan Mikulička