Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Liberečtí SINNERS ovládli Sazka eLeague, e-sportová scéna pokračuje bez přestávky

19. 10. 2020 | 18:08

Zatímco tradiční sporty jsou v současnosti v důsledku koronavirové pandemie pozastaveny, e-sportová scéna pokračuje bez přestávky. A liberecký tým SINNERS si o víkendu připsal další vynikající úspěch!

sinners
Foto z www.hcbilitygri.cz

SINNERS, kteří se připravují v prostorách Sport Parku Liberec a Home Credit Areny, jsou na české gamingové scéně stále ještě nováčkem. Tým vznikl teprve v roce 2020, přesto se již stihl zařadit mezi nejlepší tuzemské výběry ve hře CS:GO.

To potvrzují i tento podzim, kdy v krátkém sledu ovládli dvě největší tuzemské soutěže. Nejprve zvítězili v Tipsport COOL lize, nyní na tento triumf o víkendu navázali také v Sazka eLeague. Ve finále předvedli naprosto dominantní výkon.

Nejprve v semifinále vyřadili tým Brute po rychlém vítězství 2:0 (16:6, 16:7) a zajistili si místenku v souboji o titul. V něm pak narazili na tým Enterprise, který se pokoušel favorizované SINNERS zastavit. Na první mapě dokonce soupeř vedl 13:9 a byl blízko zisku prvního bodu, liberecký tým ale otočil a zvítězil 16:13.

Druhá mapa byla v režii SINNERS, kteří ji ovládli 16:8. Jejich dominance pokračovala i nadále, kdy ve třetí mapě vedli již 10:2, Enterprise se ale nadechli k náporu a zdramatizovali souboj na 15:13 z pohledu SINNERS. Další drama již liberecký tým nedovolil a zvítězil 16:13, čímž završil celkový triumf 3:0.

Již podruhé se tak SINNERS v tomto roce radují z prvního místa v Sazka eLeague. Kromě titulu se navíc mohou těšit také z prize-money ve výši 500 000 Kč. Bílí Tygři libereckému e-sportovému týmu gratulují!

Finálový souboj zde.

www.hcbilitygri.cz

Nová petice chce zařadit esport na úroveň klasických sportů, inspiraci našla v Německu

V České republice vznikla nová iniciativa s cílem zrovnoprávnit esport s ostatními sporty, kterou představuje petice adresována české vládě a Národní sportovní agentuře. Vytvořil ji svaz hráčů, týmů a organizátorů elektronických sportů Czech Electronic Sport Association (CESA). Podle něj by se měl esport díky své celosvětově stoupající oblibě zařadit mezi oficiální volnočasové aktivity prospěšné jak z duševního, tak i fyzického hlediska. Esportové kluby a organizace by tak měly mít nárok na státní podporu, stejně jako je tomu v jiných sportech. Například v Německu již esport patří mezi běžná sportovní odvětví.

Inspiraci našla CESA právě v Německu, kde místní esportové kluby získaly status neziskových organizací. Díky tomu došlo k vyjasnění daňových či darovacích vztahů a klubům se otevřela cesta, jak získávat finanční podporu, stejně jako je tomu v případě jiných sportů. Petice adresovaná Vládě České republiky a Národní sportovní agentuře upozorňuje na nutnost disciplíny, strategického myšlení i dalších schopností, kterými musejí hráči disponovat. Žádá proto o přijetí takových opatření, které esport zrovnoprávní s ostatními sportovními činnostmi. Petici již podpořilo několik stovek zástupců herních komunit, ale i velké nadnárodní společnosti.

Obliba esportu láká fanoušky i sponzory

Elektronický sport neboli esport v posledních letech zažívá stále silnější profesionalizaci hráčů, kteří se v různých hrách a disciplínách utkávají na soutěžích. Elektronické sporty totiž mají podobně jako ty tradiční i své oficiální turnaje. Ty zároveň poskytují významný marketingový potenciál pro sponzory, kteří v tomto rychle se vyvíjejícím odvětví vidí široké spektrum příležitostí. „V České republice se esport přímo i nepřímo dohromady dotýká zhruba tří milionů lidí. Jeho popularita stále stoupá a do odvětví vstupují významné společnosti, například z technologických oborů,“ vysvětluje Tomáš Buriánek, odborník na sportovní problematiku poradenské společnosti Moore Czech Republic.

Zrovnoprávnění esportu pomůže jeho rozvoji

Postavení elektronického sportu na stejnou úroveň, jakou mají ostatní sporty, je podle odborníků jednou z cest, jak toto odvětví v Česku nadále rozvíjet. „Esport má potenciál přerůst řadu konvenčních sportů, přestože je aktuálně bez podpory na národní úrovni. Pokud má být Česká republika v tomto rychle se rozvíjejícím odvětví do budoucna konkurenceschopná, tato podpora bude nutná,“ dodává Tomáš Buriánek. Petici za uznání esportu jako plnohodnotného sportu lze fyzicky podepsat u členů svazu, organizátorů esportových akcí, provozovatelů komunitních center a také online.

TZ