Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Bývalý dům mládeže v Zeyerově ulici v Liberci se asi změní ve školu pro autisty, je už dva roky prázdný

02. 06. 2020 | 12:18

Ve speciální základní školu pro autisty či děti s poruchami učení se zřejmě promění bývalý krajský dům mládeže v Zeyerově ulici v Liberci, který je už dva roky prázdný. Odhadované náklady činí 50 až 75 milionů korun, řekl ČTK náměstek libereckého hejtmana Petr Tulpa (Starostové pro Liberecký kraj - SLK).

Projekt je na začátku. Podle Tulpy bude muset kraj nejprve uzavřít novou dlouhodobou smlouvu o výpůjčce prázdného domu s Libercem, který je jeho vlastníkem. Podle stávající smlouvy je výpovědní lhůta tříměsíční. Podmínky nové se budou teprve schvalovat, podporu projektu ale vyjádřilo město v memorandu, které nedávno schválili jeho radní. "Memorandum není o ničem jiném než o tom, jestli my jim umožníme investici odbydlet za nějakých podmínek, to znamená dlouhodobě je tam nechat," uvedl náměstek libereckého primátora pro školství Ivan Langr (SLK). Předpokládá, že půjde o dlouhodobý pronájem na 50 let a že novou smlouvu o výpůjčce budou město i kraj schvalovat ještě letos.

Prázdný dům se nachází v areálu nad fotbalovým stadionem U Nisy, areál byl postaven na konci 19. století pro chudobinec a starobinec. Od roku 1953 sloužil jako koleje pro studenty liberecké univerzity, později jako internát pro středoškoláky. Budov je v areálu více, speciální základní škola bude v domě Zeyerova 31. "Je pro činnost základní školy dispozičně vhodný a jeho kapacita dostatečná," uvedl Tulpa.

V plánu je, že půjde o odloučené pracoviště ZŠ a MŠ pro tělesně postižené, která sídlí v prostorách Jedličkova ústavu v Lužické ulici. Při rekonstrukci by mělo vzniknout 20 až 22 kmenových tříd, sedm speciálních učeben, dílna pro pracovní činnosti, místnost pro pohybové aktivity i prostory pro školní družinu. Pro potřeby školních speciálních pedagogů by tam navíc mělo být až pět odborných místností pro individuální práci s žáky. "Škola by vzdělávala cílovou skupinu žáků s autismem, poruchami učení i chování, poruchami zraku a řeči, kteří nejsou zařaditelní do běžného vzdělávacího proudu v rámci inkluze, a navíc potřebují k naplnění vzdělávacích výstupů individuální přístup a speciálně pedagogickou i rehabilitační péči," uvedl Langr. Speciální základní škola má místa pro 146 žáků, po otevření odloučeného pracoviště by se měla kapacita navýšit na 220 míst, což pokryje potřeby nejen stotisícového města, ale i širšího regionu.

čtk