Educa Week: Za vším se skrývá příběh, který lze zpracovat a nabídnout médiím

02. 10. 2022 | 14:42

Druhý říjnový týden je v Liberci již tradičně vyhrazen akci Educa Week, největšímu festivalu vzdělávání v Česku. Z původního veletrhu je dnes již formát, který daleko přesahuje plochu liberecké Home Credit Arény. V rámci Educa Kids se ti nejmenší podívají do ZOO nebo do Oblastní galerie v Liberci, Educa Visit zase starším žákům nabídne exkurze u vybraných zaměstnavatelů v regionu.

Nová kategorie Educa Event přinese mimo jiné první díl Market/ing Café, neformálního přednáškového cyklu špičkových marketérů. V DOK Nordbeans ho 12. října od 19:00 odstartuje Agentura regionálního rozvoje.

Market/ing Café je název nového cyklu pro marketéry a majitele malých a středních firem, kteří se zamýšlí nad tím, jak lépe komunikovat se svými zákazníky. První díl se zaměří na vztahy s novináři. Tvůrci pro něj zvolili formát meetupu se čtyřmi řečníky. Nechybět bude prostor pro diskuzi, formální i neformální. Pozvání přijali ostřílení profesionálové se zkušenostmi ze světa korporátů, ale i tací s velmi lokální působností.

Proč je to důležité i pro veřejnou správu a proč tyto aktivity Liberecký kraj skrze svou Agenturu regionálního rozvoje podporuje? „Chceme společně tvořit značku regionu, ve kterém žijeme, pracujeme nebo podnikáme,” říká k tomu Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova. Sám byl před vstupem do krajské politiky úspěšným starostou krkonošské obce Studenec a významně se zasloužil o její rozvoj.

„Dobrý zvuk značky Libereckého kraje nemohou vybudovat úřad a krajská agentura sami o sobě. Musí se spojit více subjektů napříč sektory, veřejná správa, firmy, akademici, neziskovky a další. Naší rolí je poskytnout jim prostor pro společnou diskuzi, ukázat jim příklady dobré praxe, nabídnout jim inspiraci pro další tvorbu,” dodává Jiří Ulvr.

Na akci vystoupí Aneta Kapuciánová, tisková mluvčí Seznam.cz, která si pro publikum připravila jednoduché sdělení: Vybudovat lovebrand jde i bez milionových rozpočtů. „Řadu věcí, které Seznamu pomohly k současné pozici na trhu, můžete začít dělat hned druhý den ráno po meetupu ve své firmě,” říká k tomu s úsměvem Aneta.

Marek Roll, odborník na PR na volné noze s více jak čtvrtstoletím zkušeností, dá všanc své zkušenosti z krizové komunikace firem i startupů. Aktuálně pracuje například pro destinační agenturu Českého Švýcarska. „Požár národního parku může paradoxně do regionu přitáhnout nové investice i návštěvníky," říká Marek a dodává, že dobrá komunikace je jedním z důležitých předpokladů, aby se to podařilo.

Svůj jedinečný pohled přidají i dva řečníci z kraje pod Ještědem. Veronika Slavíková, která řídí obchod a marketing science centra iQLANDIA, prošla ve své dosavadní kariéře prostředím velkých mediálních domů, založila svou vlastní eventovou agenturu a v neposlední řadě okusila práci novinářky. To vše ji dodalo pevného přesvědčení, že za vším se skrývá příběh, který lze zpracovat a nabídnout médiím.

Jan Pešek z liberecké redakce MF DNES se naopak zaměřuje čistě na novinařinu a díky tomu přidá do mozaiky pohled takzvaně z druhé strany barikády. Pohled přínosný především pro ty, kteří chtějí nabízet médiím zajímavá témata, ale neví, jak na to.

Přijďte na Market/ing Café #1 PR inspirovat se, jak na vztahy s médii!

Kdy a kam? 12. října 2022 do DOK Nordbeans, Nákladní 431, 460 07 Liberec Odkaz na nákup vstupenek: https://bit.ly/mkt-cafe-vstupenka

LK/Eva Říhová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace