Liberec má i nadále nejpřívětivější úřad, navzdory loňskému trapasu titul obhájil
Výsledky soutěže Přívětivý úřad v kategorii obcí s rozšířenou působností 2019 byly Ministerstvem vnitra České republiky slavnostně vyhlášeny a předány tuto středu v Olomouci. Liberecký magistrát úspěšně obhájil ocenění získaná v minulých letech.
Pozn. red.:
Liberec ocenění obhájil navzdory tomu, že si loni, ještě za bývalého vedení města (ZPLANO), skutky v jednotlivých sledovaných parametrech poněkud "přiifoukl". Nynější primátor Jaroslav Zámečník (SLK) v březnu uvedl, že předchozí reprezentace nepravdivě v přihlášce vyplnila osm kritérií. „Bylo v ní například, že webové stránky města umožňují pravidelný odběr novinek, že má město profil na sociálních sítích Twitter a Google plus nebo že zveřejňujeme aktuální strategii úřadu. Nic z toho není pravda,“ přiblížil před dvěma měsíci primátor. Město chtělo ocenění vrátit, vyhlašovatel (MMR) to ale nepokládal za nezbytné. Byly to "prkotiny", které úřad pod úřadujícím tajemníkem hravě opravil, a mohl v soutěži zabodovat i letos. (uba)
„Toto ocenění by magistrát nikdy nedostal bez každodenní dobré práce našich úředníků a zaměstnanců, za to jim patří velký dík ode mě i od vedení města,“ uvedl v děkovném emailu určeným zaměstnancům tajemník libereckého magistrátu Martin Čech.
Soutěž mapuje stav přívětivosti a otevřenosti městských úřadů vůči občanům a jejich potřebám, kde základní hodnotící kategorií je poskytování nadstandardních služeb či běžných služeb v nadstandardní kvalitě.
Magistrát města Liberce v letošním ročníku získal skvělé 1. místo v rámci Libereckého kraje a úžasné celkové 2. místo v rámci republiky. Současně jedna z našich nadstandardních služeb byla zveřejněna v publikaci příkladů dobré praxe 2019, kde se zveřejňuje pouhých 20 příkladných nadstandardních služeb. Jde o zavedení aplikace pro chytré telefony Marushka Photo, která umožňuje hlášení poruch a závad na majetku města.
Lidé mohou prostřednictvím mobilní aplikace Marushka odesílat postřehy k problémům ve veřejném prostoru, a ty se okamžitě přepošlou k zodpovědným úředníkům. „Ti je v tu chvíli vyhodnotí a bez odkladů zadají k řešení. Systém navíc umožňuje online kontrolu došlých podnětů na mapě. Každý se tak může kdykoli podívat, co se s nahlášenými požadavky zrovna děje,“ vysvětluje náměstek primátora pro technickou správu a informační technologie Jiří Šolc.
Od zavedení aplikace 4. února 2019 je k dnešnímu dni v aplikaci celkem 1016 podnětů. „33 procent se týká komunikací, 31 procent odpadů, zbytek je zeleň, osvětlení, dopravní značení a ostatní závady. Otevřených závad je pouhých 5 procent. Ostatní je vyřešeno nebo v archivu,“ vyjmenovává David Novotný, vedoucí odboru správy veřejného majetku.
„V letošním roce připravujeme řadu dalších zlepšení v transparentnějším a dostupnějším úřadu pro občany, například mobilní aplikaci informující o uzavírkách, čištění města nebo nově také možnost zasílání novinek z webu města emailem,“ doplňuje primátor města Liberce Jaroslav Zámečník.
Kompletní výsledky soutěže Přívětivý úřad 2019 naleznete na https://www.mvcr.cz/clanek/privetivy-urad-obci-iii-typu-2019.aspx
MML/Jana Kodymová