Liberec má i nadále nejpřívětivější úřad, navzdory loňskému trapasu titul obhájil

17. 05. 2019 | 15:00

Výsledky soutěže Přívětivý úřad  v kategorii obcí s rozšířenou působností 2019 byly Ministerstvem vnitra České republiky slavnostně vyhlášeny a předány tuto středu v Olomouci. Liberecký magistrát úspěšně obhájil ocenění získaná v minulých letech.

LBradniceLidiUvnitř
ilustrační foto

Pozn. red.:
Liberec ocenění obhájil navzdory tomu, že si loni, ještě za bývalého vedení města (ZPLANO), skutky v jednotlivých sledovaných parametrech poněkud "přiifoukl". Nynější primátor Jaroslav Zámečník (SLK) v březnu uvedl, že předchozí reprezentace nepravdivě v přihlášce vyplnila osm kritérií. „Bylo v ní například, že webové stránky města umožňují pravidelný odběr novinek, že má město profil na sociálních sítích Twitter a Google plus nebo že zveřejňujeme aktuální strategii úřadu. Nic z toho není pravda,“ přiblížil před dvěma měsíci primátor. Město chtělo ocenění vrátit, vyhlašovatel (MMR) to ale nepokládal za nezbytné.
Byly to "prkotiny", které úřad pod úřadujícím tajemníkem hravě opravil, a mohl v soutěži zabodovat i letos. (uba)

Toto ocenění by magistrát nikdy nedostal bez každodenní dobré práce našich úředníků a zaměstnanců, za to jim patří velký dík ode mě i od vedení města,“ uvedl v děkovném emailu určeným zaměstnancům tajemník libereckého magistrátu Martin Čech.

Soutěž mapuje stav přívětivosti a otevřenosti městských úřadů vůči občanům a jejich potřebám, kde základní hodnotící kategorií je poskytování nadstandardních služeb či běžných služeb v nadstandardní kvalitě.

Magistrát města Liberce v letošním ročníku získal skvělé 1. místo v rámci Libereckého kraje a úžasné celkové 2. místo v rámci republiky. Současně jedna z našich nadstandardních služeb byla zveřejněna v publikaci příkladů dobré praxe 2019, kde se zveřejňuje pouhých 20 příkladných nadstandardních služeb. Jde o zavedení aplikace pro chytré telefony Marushka Photo, která umožňuje hlášení poruch a závad na majetku města.

Lidé mohou prostřednictvím mobilní aplikace Marushka odesílat postřehy k problémům ve veřejném prostoru, a ty se okamžitě přepošlou k zodpovědným úředníkům. „Ti je  v tu chvíli vyhodnotí a bez odkladů zadají k řešení. Systém navíc umožňuje online kontrolu došlých podnětů na mapě. Každý se tak může kdykoli podívat, co se s nahlášenými požadavky zrovna děje,“ vysvětluje náměstek primátora pro technickou správu a informační technologie Jiří Šolc.

 

Od zavedení aplikace 4. února 2019 je k dnešnímu dni v aplikaci celkem 1016 podnětů. „33 procent se týká komunikací, 31 procent odpadů, zbytek je zeleň, osvětlení, dopravní značení a ostatní závady. Otevřených závad je pouhých 5 procent. Ostatní je vyřešeno nebo v archivu,“ vyjmenovává David Novotný, vedoucí odboru správy veřejného majetku.

V letošním roce připravujeme řadu dalších zlepšení v transparentnějším a dostupnějším úřadu pro občany, například mobilní aplikaci informující o uzavírkách, čištění města nebo nově také možnost  zasílání novinek z webu města emailem,“ doplňuje primátor města Liberce Jaroslav Zámečník.

Kompletní výsledky soutěže Přívětivý úřad 2019 naleznete na https://www.mvcr.cz/clanek/privetivy-urad-obci-iii-typu-2019.aspx

MML/Jana Kodymová

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace