Liberec v centru ubere místa k stání pro taxi a zbývající zdraží na dvojnásobek
Liberec od příštího roku asi o čtvrtinu sníží v centru města počet míst určených pro stání vozidel taxislužeb. Vedení radnice to zdůvodňuje tím, že už o ně není takový zájem. Roční poplatek za zbývající takzvané štafly zdraží město ze současných 10.000 korun na dvojnásobek. Cenu radnice zvyšuje po 20 letech. Novinářům to dnes řekl náměstek primátora Jiří Šolc (ANO).
Hlavním důvodem pro snížení počtu vyhrazených míst pro taxíky je podle Šolce změna chování zákazníků taxislužeb. "Dneska cestující veřejnost taxislužbami mnohem více využívá všech možných různých aplikací. Fungují nám tady také alternativní služby jako je Bolt, Uber a Liftago. A drtivá většina zákazníků si dneska taxíka volá na místo, kde chce vyzvednout. Takové to klasické nastupování na štaflech se používá mnohem méně často. A my jsme po zralé úvaze, po nějaké politické dohodě a i po projednání s taxikáři přistoupili k tomu, že v exponovaných částech města zredukujeme počet štaflů," řekl Šolc.
V centru Liberce má na parkovištích města devět taxikářských firem aktuálně k dispozici 39 míst. Podle náměstka jich ubude zhruba deset. Méně jich bude například u Paláce Syner v Rumunské ulici, kde často místa pro taxikáře zejí prázdnotou. "Tam to chceme předisponovat na modrou abonentní zónu. Takže tam přibudou modré karty, kdy zájem o ně je obrovský," uvedl náměstek. Méně míst budou mít taxikáři také nedaleko radnice, na náměstí Dr. E. Beneše. "Ta místa zatím necháme do jisté míry v záloze, protože počítáme s rozvojem elektromobility, takže bychom případně tady realizovali radniční nabíječku. Anebo budou pro potřeby návštěvníků magistrátu," řekl Šolc.
Poplatek za zbývající vyhrazená místa v centru Liberce zvýší radnice od příštího roku na dvojnásobek. Podle Šolce to odpovídá výši inflace za dobu, kdy ho nezvyšovali. Nyní Liberec ročně na tomto poplatku vybere 370.000 korun, dvojnásobné zvýšení příjmu ale Šolc neočekává. "V tomto byznysu dochází k prudkým změnám chování firem, protože všechny ty uberové a boltové štafly vůbec nechtějí. Používají je jenom takové klasické, řekněme staré dobré taxikářské firmy a ten byznys se jim také mění pod rukama," dodal náměstek.
čtk