Liberecký magistrát reaguje na negativní vývoj pandemie, lidé musí počítat s omezením úředních hodin
Magistrát se připravil na druhou vlnu nemoci COVID-19 s předstihem. Lidé od 12. října ale musejí počítat s omezením úředních hodin. „Prudký nárůst počtu nakažených na Liberecku za poslední týden nepodceňujeme,“ říká primátor města Jaroslav Zámečník.
Město Liberec na základě rozhodnutí vlády o znovuzavedení nouzového stavu, které platí od pondělí 5. října, už začátkem tohoto týdne znovu aktivovalo svůj krizový štáb, který průběžně monitoruje a shromažďuje data, aby dokázal co nejrychleji reagovat na množná rizika související s šířením onemocnění COVID – 19.
Podle primátora Jaroslava Zámečníka se magistrát na druhou vlnu epidemie připravil s předstihem a v koordinaci s Krajskou hygienickou stanicí v Liberci a Libereckým krajem, pečlivě sleduje aktuální nežádoucí vývoj šíření onemocnění COVID – 19 na Liberecku.
„Už před čtrnácti dny jsme na návrh náměstka pro kulturu, školství, sociální věci a cestovní ruch Ivana Langra nakoupili a rozvezli 60 tisíc respirátorů třídy II. pro zaměstnance základních škol. Z informací, které průběžně analyzujeme, vychází, že ochranných pomůcek nyní máme dostatek. Situace je v tomto ohledu lepší, než během první jarní vlny. Vzhledem k aktuálnímu vývoji, kdy se Liberecko během posledního týdne stalo místem s třetím nejvyšším nárůstem nakažených na 100 tisíc obyvatel, ale situaci pozorně sledujeme,“ říká primátor města Liberec Jaroslav Zámečník.
Liberecký magistrát už během léta vyzval jednotlivé organizace města, aby situaci nepodcenily a připravily se na možný negativní vývoj pandemie na podzim.
„V rámci úřadu a všech jeho budov jsme přijali maximum možných hygienických opatření, která snižují riziko nákazy. Zároveň uděláme vše proto, aby nedošlo k ohrožení zdraví jak zaměstnanců úřadu, tak občanů, pro něž jednotlivé agendy zajišťujeme,“ dodává liberecký primátor Jaroslav Zámečník.
Na základě včerejšího oznámení o krizovém opatření vlády, ale lidé musejí od pondělí 12. října počítat s omezením počtu úředních hodin magistrátu. A to na dva dny v týdnu (Po + St) a ve zkrácených časech 8.00 hodin - 10.30 hodin a 14.30 hodin - 17.00 hodin.
V ostatním čase je magistrát pro veřejnost uzavřen!
Na následující dva týdny magistrát zároveň pozastavuje online rezervační systém. Všechny objednané termíny budou zrušeny, a to včetně těch na pondělí a středy. Všem klientům bude odeslán informační e-mail.
V souvislosti s vývojem epidemiologické situace úřad zatím nemusel přijímat žádná další mimořádná opatření. I nadále ale platí dodržování zvýšené hygieny, tzn. intenzivnější úklid, desinfekce společných prostor, mechanické zábrany na přepážkách odbavujících klienty, dezinfekce rukou a používání roušek. Jednotlivé odbory magistrátu zároveň budou od pondělí dovybaveny ochrannými rouškami, respirátory, desinfekčními prostředky a poučeni o tom, jak postupovat v situaci, kdy kterýkoliv ze zaměstnanců bude mít pozitivní test na onemocnění COVID – 19 nebo oznámí, že se s takovou osobou dostal do kontaktu.
LB/Jana Kodymová