Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Modernizaci autobusového nádraží v Liberci kraj rozdělil, parkhaus musí počkat

17. 10. 2019 | 5:33

Jak už jsme informovali, Liberecký kraj rozdělil plánovanou modernizaci autobusového nádraží v Liberci. Nejprve plánuje postavit samotný terminál s odbavovací halou za zhruba 200 milionů korun. Hotov by měl být v roce 2023. Sousední parkovací dům pro 400 automobilů, kde se náklady odhadují na 150 milionů korun, bude zřejmě třeba odložit.

terminálVizual
vizualizace

V tomto programovacím období se náročná stavba nedá stihnout. Novinářům to řekl liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).

Liberecké autobusové nádraží je z 90. let minulého století a současným potřebám nevyhovuje. Při modernizaci nástupišť tehdy nezbyly peníze na odbavovací budovu a cestujícím od té doby slouží provizorní objekt ze stavebních buněk. Zhruba hektarový areál včetně buněk koupilo loni město Liberec za 23,5 milionu korun od soukromého vlastníka a zadalo soutěž na podobu nového terminálu včetně parkoviště. Na jaře projekt převzal Liberecký kraj, který regionální dopravu zajišťuje.

Původní projekt, který pro město zpracoval architekt Jan Stolín, počítal s umístěním nádraží do budovy parkoviště. V té době totiž ještě Liberec nevlastnil sousední pozemky. Kraj si nechal zpracovat studii, která podle Půty ukázala, že není dobré soustředit parkování a dopravní terminál do jedné budovy. Nové řešení celého prostoru zpracoval opět Stolín, ale projektovou dokumentaci musí zpracovat firma, která vzešla z veřejné soutěže. "Stavba musí začít v polovině roku 2022, aby se stihla do konce roku 2023 zkolaudovat," řekl Půta. Stavbu terminálu lze podle něj stihnout, stavba garáží ale potrvá déle.

Podle libereckého městského architekta Jiřího Janďourka projekt počítá nejen s výstavbou dopravního terminálu a parkovacího domu, ale s úpravou celé lokality. Velkou část dnešního autobusového nádraží chce město proměnit v park. V plánu je obnovit Matoušovu ulici a záměr počítá i s výstavbou bytů. Celý projekt může ale zkomplikovat rekonstrukce tunelu na průtahu městem, který vede právě pod autobusovým nádražím. Připravuje ji Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Jak velký bude mít rozsah, by měly ukázat výsledky diagnostiky, kterou nedávno odborníci v tunelu dělali.

čtk