Most na průtahu u Makra je opět plně průjezdný, rekonstrukce přišla na 62 milionů korun

18. 10. 2021 | 12:41

V Liberci je po rekonstrukci opět plně průjezdný most u Makra, který je součástí frekventovaného průtahu I/35 krajským městem. Demolice a výstavba mostu na polovině silnice komplikovala dopravu na příjezdu do Liberce od začátku dubna. Obnova mostu přišla bezmála na 62 milionů korun, nový most je širší, má tři plnohodnotné pruhy a stavbaři na něm také zvýšili protihlukovou stěnu. ČTK to dnes řekl vedoucí provozního úseku z liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Jakub Hušek.

mostmakro3
Archivní foto, Artur Irma

Most, postavený v 70. letech minulého století, byl na hranici životnosti, jeho rekonstrukci připravovalo ŘSD čtyři roky. Celý šel k zemi a na jeho místě vyrostl nový, upravený je i odbočovací pruh. Práce na frekventovaném úseku, po němž denně projíždějí tisíce automobilů, začaly po Velikonocích. Provoz tam byl svedený na druhou polovinu vozovky. Teď už je most plně průjezdný, dodavatelská firma ale dokončuje práce v jeho okolí a pod ním, zcela hotovo by mělo být do konce října.

V Liberci to ale není jediné omezení na průtahu, aktuálně technické služby města pracují na čištění a údržbě tunelu. Doprava je tam od minulého týdne svedena vždy do jednoho tubusu. Práce by měly skončit v úterý. Stále se také ještě pracuje na mimoúrovňové křižovatce Rádelský mýn z Liberce na Turnov a Prahu. Tam by měla dopravní omezení skončit do konce letošního roku. Už teď ale ŘSD připravuje dvě rozsáhlé rekonstrukce, které dopravu na průtahu Libercem zkomplikují v příštích dvou letech.

Na průtahu bude ŘSD rekonstruovat další dva mosty u napojení silnice I/14 na Jablonec nad Nisou přímo v Liberci, jeden by mělo dělat sdružení firem Strabag a Integra stavby, nejvýhodnější nabídku u druhého mostu podala firma POOR. Nabídky teď podle ředitelství silnic procházejí věcnou kontrolou. Oba mosty jsou stejně jako ten u Makra ze 70. let, jsou ve velmi špatném stavu a rekonstrukci nutně potřebují. Už teď je tam silnice zúžená a snížená rychlost. Práce, které přijdou dohromady zhruba na 400 milionů korun, by měly začít příští rok na jaře. Doprava bude svedena do pásu ve směru na Turnov a vedena obousměrně, s komplikacemi a kolonami tam řidiči musí počítat až do podzimu 2023.

čtk

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace