Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Na průtahu Libercem opraví ŘSD za 37 milionů korun mosty nad Košickou ulicí

24. 11. 2024 | 12:22

Kromě rekonstrukce tunelu na průtahu I/35 Libercem a přemostění nad Švermovou ulicí, plánuje Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) zrekonstruovat také přemostění nad Košickou ulicí. Podle posledních prohlídek nejsou mosty v dobrém stavu, náklady opravy odhadli projektanti na více než 37 milionů korun bez DPH.

PrůtahLBopravamosty1
archivní foto

ŘSD teď hledá dodavatele, stavbu by měl podnik stihnout za jednu stavební sezonu, zjistila ČTK na zadavatelském profilu ŘSD.

Průtah I/35 krajským městem je nejzatíženější silnicí v Libereckém kraji, za den po něm podle posledního sčítání projede i přes 54.000 automobilů. Stav mostů nad Košickou ulicí je podle ŘSD špatný, prohlídky ukázaly, že je třeba provést kompletní výměnu mostního svršku včetně izolace, vyměnit je nutné mostní závěry, opravit odvodňovací systém. Sanaci potřebují betonové konstrukce, zpevnit je třeba erodující svahy. Lhůta pro nabídky končí 3. prosince. Stavbu by ředitelství rádo spojilo s rekonstrukcí tunelu a navazujícího přemostění Švermovy ulice.

Dodavatele rekonstrukce mostů za tunelem přes Švermovu ulici se podařilo v soutěži vybrat až napodruhé, zakázku získala Eurovia CZ s cenou 67 milionů bez DPH. Přemostění je součástí frekventované mimoúrovňové křižovatky, diagnostika ale v roce 2020 odhalila, že je ve špatném stavu. "Dožilá jsou ložiska, což znamená výměnu ložisek a mostních závěrů," řekl již dříve ČTK Jan Wohlmuth, ředitel liberecké správy ŘSD. Nutné je také zesílit konstrukci mostů, vyměnit mostní svršek včetně izolace, opravit se bude muset odvodnění a protikorozní ochranu.

Rekonstrukce čeká také tunel mezi oběma mosty. Stavba dlouhá 280 metrů byla dokončena v roce 1993 a skládá se ze dvou tubusů. Že tunel potřebuje celkovou rekonstrukci, ukázal diagnostický průzkum Kloknerova ústavu ČVUT. Obnovit je třeba asfaltové vozovky, protipožární sanaci stěn a stropů, izolace portálových částí, vyměnit je nutné římsy a zábradlí a také svodidla. Dodavatel musí podle zadání zmodernizovat elektrické rozvody, osvětlení, dopravní a řídicí systém. Tunel dostane odlučovač ropných látek, datové rozvody a kamerový systém.

Práce na obnově tunelu začaly už loni rekonstrukcí kanalizace, jejíž poškození odhalily kamerové zkoušky. Opravu za skoro 27 milionů korun prováděl dodavatel bezvýkopovou metodou, práce skončily letos na jaře. Na samotnou rekonstrukci tunelu dostalo ŘSD tři nabídky v cenách od 147 do 158 milionů korun bez DPH. Vítěz zatím vybrán nebyl, rekonstrukci by měla stavební firma zvládnout do deseti měsíců.

čtk