Přínosem interaktivního portálu je omezení fyzických návštěv na úřadě a úspora času na obou stranách
Interaktivní komunikační platforma pro občany Liberce –„Portál občana“ je součástí moderního způsobu řízení města Liberec, portál je dostupný na www.portal.liberec.cz. Rada města schválila záměr a s ním také předpokládané finanční náklady rozvoje této interaktivní komunikační platformy.
Konkrétní návrh na rozvoj, včetně harmonogramu, interaktivní komunikační platformy pro občany předloží libereckým radním odbor vnitřních věcí libereckého magistrátu do konce srpna letošního roku.
Jedním z přínosů interaktivního portálu je omezení fyzických návštěv na úřadu a úspora času na straně občanů i úřadu při vyřizování požadavků občanů. Smyslem realizace interaktivního portálu je vytvořit lepší podmínky pro komunikaci úřadu s občany/podnikateli a zefektivnit jeho fungování s vazbou na vnitřní IS SML. „Portál občana“ byl uveden do produktivního provozu v červenci 2022.
„Portál občana je dnes naší nejúspěšnější vnější aplikací pro občany našeho města. Lidé si mohou z pohodlí domova vyřídit vše, co potřebují. Díky ověřené identitě portál ví, o koho jde, a proto ukazuje aktuální platby, podání a atd. Díky modelovým situacím člověk hladce propluje běžnou agendou. Aby byl portál ještě lepší, chceme jej doplnit například o chytré vyhledávání, integrovat nově správu hřbitovů a agendu pohřebnictví, plus třeba i zábory veřejných prostranství,“ říká náměstek primátora pro technickou správu a informační technologie Jiří Šolc.
Platforma „Portál občana“ je ICT službou pro město Liberec – poskytování SW produktu – interaktivního portálu pro občany města Liberec s možností on-line informací a konkrétních služeb poskytovaných občanovi vůči úřadu. Tento portál je integrován s řadou dalších již existujících ICT služeb provozovaných v rámci informačního systému statutárního města Liberec (IS SML).
LB/Jana Kodymová