Z Libereckých ulic zmizely další autovraky, čtyři z nich dnes město vydražilo
Liberec vydražil další čtyři autovraky, které město nechalo odtáhnout z ulic. Šlo o auta, která nemají platnou technickou kontrolu a majitelé se k nim nehlásí. Částka 20.500 korun, kterou dražba vynesla, ale náklady spojené s jejich odstraněním ani zdaleka nepokryje, řekl ČTK náměstek primátora Jiří Šolc (ANO). Zaplatit musí radnice exekutora, odtah a uskladnění vraku, ročně za to krajské město platí dva miliony korun.
Podobnou dražbu pořádal Liberec podruhé, v té první - před rokem, nabídlo město 15 autovraků, tentokrát byly jen čtyři. Do aukce se přihlásilo osm zájemců, což je podle soudního exekutora Petra Polanského, který dražbu zajišťoval, v porovnání s počtem aut běžné. Největší boj byl o Volkswagen Touran, jehož cena se v licitaci zvedla na více než pětinásobek z vyvolávací ceny 3000 korun na 17.000 korun.
Kromě tourana byly v aukci ještě Volkswagen Golf, Renault Laguna a Audi A6, vyvolávací ceny se pohybovaly od 500 do 2000 korun. Všechna tato auta koupil stejný zájemce za vyvolávací cenu, víc za ně ani nebyl ochoten dát, řekl ČTK. Všechna auta byla nepojízdná, noví majitelé tak nedostali klíčky, ani doklady, pouze potvrzení o nabytí. Vydražené auto museli hned na místě v hotovosti zaplatit. Pokud by ho chtěli znovu uvést do provozu, museli by podle Polanského splnit technickou kontrolu, zaplatit pojištění a následně auto přihlásit.
Z Liberce zmizela drtivá většina autovraků a nepojízdných aut, jen loni jich byla bezmála stovka. Přísnější postup vůči majitelům umožnila podle Šolce novela zákona o pozemních komunikacích. Město vraky vyhledává, reaguje ale také na podněty obyvatel. Vyhledává auta bez platné technické kontroly, povinného ručení nebo taková, kterým chybějí podstatné části vozu. "Tyto identifikujeme s registrem vozidel, najdeme provozovatele, vlastníka, oslovíme jej a vyzveme k odstranění vozu. V 90 procentech případů tohle stačí k tomu, aby ten vrak z ulice zmizel," popsal postup Šolc.
Kromě čtyř aut, která se dnes dražila, vyzvala radnice k odstranění majitele dalších 16 automobilů. "Nejvíc nás to trápí na sídlištích, kde je parkovacích míst nejmíň a tam se to snažíme prioritně čistit," řekl náměstek primátora. Majitelé podle Šolce nechávají na ulicích a parkovištích odstavené vozy ve špatném stavu často z lajdáctví, najdou se ale i auta z nevypořádaných dědictví, nebo auta lidí ve výkonu trestu.
čtk