Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Skutečný bankéř nikdy nebude požadovat vaše přístupové nebo osobní údaje po telefonu

112
16. 01. 2024 | 7:50

Ve středu 10. ledna v dopoledním hodinách telefonicky kontaktoval falešný bankéř 34letého muže z Liberecka, kterého pod legendou začínající slovy ,,VÁŠ BANKOVNÍ ÚČET BYL NAPADEN“ vmanipuloval do finančních transakcí v celkové výši 88 tisíc korun.

Během telefonické komunikace jej opakovaně  ujišťoval, že spolupracuje se službou kriminální policie a vyšetřování, která se společně s bankou bude věnovat odvirování jeho napadeného bankovního účtu.

Jen bylo nezbytné odeslat finanční prostředky na ,,bezpečný účet" s okamžitou platností. Po pozdější konzultaci s kamarádem a následným ověřením u své banky muž zjistil, že se jedná o podvod a vše nahlásil na policii.

Takto začíná většina podvodných telefonátů. Na druhé straně telefonu se ozve bankéř s tím, že máte napadený účet a je nezbytné zaslat finanční prostředky na jiný účet a po odvirování se peníze převedou nazpět. To se však už nikdy nestane!!

Internetové podvody bývají detailně promyšlené a zahrnují snahu o vyvolání důvěry. Využívají například výhodné, časové omezené nabídky nebo je vyvíjen tlak na rychlé zaslání plateb.

grafika PČR

Pamatujte, případné ohrožení bankovních účtů klientů si řeší banky sami na svým pobočkách, NIKDY po vás nebudou požadovat přístupové nebo osobní údaje po telefonu.

PČR/Klára Jeníčková