Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Vedení libereckého dopravního podniku nesmí být zatěžováno kauzami z Prahy, míní dva náměstci primátora

01. 09. 2022 | 18:41

Náměstci primátora města Liberce – Radka Loučková Kotasová a Jiří Šolc v uplynulých dnech iniciovali osobní jednání s ředitelem Dopravního podniku města Liberce a Jablonec nad Nisou (DPMLJ) Michalem Zděnkem, jehož jméno se podle obou zástupců vedení města v poslední době až příliš často objevuje v médiích v souvislosti s pražskou kauzou Dozimetr.

busSolarisFBLiberecOK
ilustrační foto

Od ředitele a předsedy představenstva DPMLJ proto žádali vysvětlení a ujištění, že jeho role v celém příběhu nemůže jakkoliv ohrozit fungování a pověst liberecké dopravní společnosti.

„Skoro každý den na mě z médií vyskakoval nějaký nový článek, ve kterém se k pražské kauze Dozimetr vyjadřuje právě současný předseda představenstva a generální ředitel libereckého dopravního podniku pan Zděnek. Bylo toho už příliš. Proto jsem se obrátila na gesčně příslušného náměstka Jiřího Šolce a žádala vysvětlení, zda tyto okolnosti nemohou poškozovat dobré jméno DPMLJ,“ říká náměstkyně primátora pro strategický rozvoj a dotace Radka Loučková Kotasová.

Na jednání podle ní ředitel Michal Zděnek oběma zástupcům vedení města sdělil, že k ničemu takovému nedochází a zároveň je ujistil, že jeho role v celém příběhu nemá vliv ani na manažerskou pozici, kterou v DPMLJ zastává.  

„Ředitele DPMLJ nyní čeká řada klíčových manažerských rozhodnutí především kvůli extrémnímu nárůstu cen energií i dalších vstupů. Dopravní podnik se připravuje na nelehké období. To vše za situace, kdy hledáme řešení, jak  zachovat ceny dostupného jízdného a komfortní rozsah služeb, ačkoliv se neustále rozevírají nůžky mezi tržbami, kompenzací od města, a reálnými výdaji.

Proto jsem rád, že jsme si to vyříkali. Pan ředitel nám svou roli v této kauze vysvětlil. Z toho, co nám sdělil, usuzuji, že není důvod se obávat, že by jeho aktivita v celém případu mohla jakkoliv komplikovat práci, za kterou jako ředitel a předseda představenstva zodpovídá,“ říká náměstek primátora pro technickou správu a informační technologie Jiří Šolc.

Zároveň dodal, že město Liberec aktuálně stále nezná cenu elektřiny pro rok 2023, nicméně už nyní je jisté, že ji bude muset nakupovat na SPOTU, nikoliv tedy na burze, jako doposud.  

Denně se mění i cena nafty a plynu CNG. Podle Jiřího Šolce je proto důležité, aby se teď dopravní podnik mimo jiné soustředil na přípravu podkladů pro odborný odhad kompenzace pro vyjednávání o rozpočtu města na příští rok. O něm má jednat Rada města 6. září.

Oba členové vedení města považují záležitost ohledně role ředitele libereckého dopravního podniku v pražské kauze prozatím za vysvětlenou a doufají, že obdobné problémy má už liberecký dopravní podnik navždy za sebou.

LB/Tomáš Tesař