Dopravní omezení na mostě na I/9 v České Lípě do týdne skončí, práce pokračují
V České Lípě by měla do týdne skončit dopravní omezení spojená s rekonstrukcí estakády na hlavní silnici I/9. Některé dokončovací práce budou pokračovat ještě na začátku příštího roku, ale bez výrazného dopravního omezení, řekla dnes ČTK mluvčí radnice Kristýna Kňákal Brožová. Práce na rekonstrukci mostu začaly loni na jaře, na zimu je stavbaři přerušili a znovu se na mostě pracuje od února.
I když by měl být do pátku 19. prosince provoz na rušném tahu obnoven, některá omezení zůstanou. "Z bezpečnostních důvodů je i nadále do Poříční ulice přesunutá autobusová zastávka U Kapličky ve směru na zastávku Sídliště Lada. Toto opatření zůstane prozatím v platnosti do 31. března 2026," doplnila mluvčí radnice.
Silnice I/9 od Nového Boru na Prahu patří k nejvytíženějším komunikacím v České Lípě. Po průtahu městem denně projede kolem 15.000 aut. Most z roku 1987 podstoupil dílčí opravu už v roce 2006, byl ale ve špatném stavu a běžná údržba tak nestačila, potřeboval zásadní rekonstrukci. Podrobný diagnostický průzkum ukázal vážné a chronické závady statického i provozního charakteru. Potvrdila to i hlavní prohlídka mostu.
První část prací se uskutečnila v roce 2022, kdy nechalo Ředitelství silnic a dálnic ČR zrekonstruovat systém odvodnění mostu a vybudovat dvě retenční nádrže včetně odlučovačů lehkých kapalin. Loni v březnu začala kompletní rekonstrukce 726 metrů dlouhé estakády. Cílem opravy je podle ŘSD prodloužit životnost mostu, zvýšit jeho zatížitelnost a omezit šíření hluku ze silnice. Zhotovitelem stavby za více než 297 milionů korun bez DPH jsou společnosti Edikt a IDS – Inženýrské dopravní stavby Olomouc.
Loni stavbaři opravili polovinu mostu a zesílili i spodní část estakády, práce na mostě přerušili v polovině prosince. Na druhé polovině se pracuje od února, stavbaři vyměnili dva nosníky po celé délce mostu a také vozovku, hluk a prach, kterým rušná komunikace obtěžovala přilehlou zástavbu, by měly snížit protihlukové stěny. Po dobu stavebních prací je na mostě kyvadlový provoz řízený semafory, kamiony nad 40 tun musí po celou dobu po objízdné trase přes Zákupy a Srní.
čtk






