Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Práce na rozšíření silnice I/9 od Svoru na Nový Bor pokračují i v zimě. Zbouraný most nahradí ještě letos nový

15.02.2023 | 12:03

Práce na rozšíření silnice I/9 od Svoru na Nový Bor na Českolipsku pokračují i v zimě. O víkendu tam stavbaři zbourali most u Nového Boru, ještě letos ho nahradí nový. Motoristé tam ale musí počítat s omezením, místo musí objíždět po takzvaném bypassu, kde je rychlost snížená na 30 kilometrů v hodině. Práce zatím pokračují podle harmonogramu, řekl dnes novinářům stavbyvedoucí Martin Pečínka z Eurovia CS.

silnice nb řsd FoW5j8GX0AE2zEw
Foto: Twitter/ŘSD

"Podle smlouvy je podmínka, že zprovoznění hlavní trasy I/9 včetně křižovatek by mělo proběhnout k 5. červenci 2024 a dokončení stavby je do 2. listopadu," doplnil stavbyvedoucí. Součástí stavby je nejen most na mimoúrovňové křižovatce u Nového Boru, ale také dva přechody pro zvěř. Tříkilometrový úsek patří v Libereckém kraji k místům, kde auto srazí zvěř prakticky denně. Tomu by mělo zabránit oplocení i dva přechody, po nichž se zvěř dostane bezpečně na druhou stranu.

Foto: Twitter/ŘSDPráce na frekventované silnici začaly loni v srpnu, celý projekt přijde podle Jana Rýdla, mluvčího Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je investorem, na 635 milionů korun bez DPH. Staví se za provozu, rychlost je proto snížená na 70 kilometrů v hodině. V minulosti se většinou v zimním období nestavělo. "Obvykle se v předchozích zimních obdobích nestavělo zhruba od poloviny prosince do začátku března, nyní na klíčových stavbách a tam, kde to jde, provádíme technologie, které nekolidují s počasím," doplnil Rýdl.

Foto: Twitter/ŘSD"Ne všechno se dá v zimních podmínkách dělat, ale třeba demolice, to není nijak ovlivněno, je možné pracovat na přeložkách sítí, i zemní práce lze provádět bez omezení," doplnil Pečínka. Podle stavbařů nevadí ani zmrzlá půda, naopak, stroje se alespoň neboří do bahna. Při teplotách, které se v posledních dnech pohybují nad nulou, je možné například i betonovat. Kvalitu a dodržení technologie podle Rýdla pečlivě sleduje technický dozor stavby.

Mapa, zdroj: ŘSDRozšíření silnice, která je součástí tahu na Rumburk a dál do Německa, připravovalo ŘSD osm let. Denně tudy projíždějí v obou směrech tisíce automobilů, vysoký podíl má kamionová doprava. Podle odhadů tudy v roce 2035 projede denně až 17.000 automobilů. Aby komunikace nápor zvládla, je nutné ji rozšířit na čtyři pruhy. Rušnou křižovatku u Svoru přestaví na kruhový objezd, tam by podle Pečínky měly práce začít v červnu. V budoucnu na rozšířenou silnici naváže obchvat Svoru, práce na něm by měly začít do dvou let.

čtk