Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Rekonstrukce silnice u Dražejova nedaleko Dubé je dokončena. Kraj to vyšlo na bezmála 21,5 milionu

16.12.2025 | 6:54

Úsek silnice III/25936 v délce 3.545 metrů, vedoucí od křižovatky se silnicí II/259 až po okraj obce Nedvězí, byl po modernizaci znovu uveden do provozu. Rekonstrukci provedla společnost COLAS CZ, a.s. za 21.445.128,81 korun včetně DPH.

Dražejov
Foto: LK

„Tento úsek patřil dlouhodobě mezi technicky problematické, a to kvůli stavu povrchu a také nestabilním svahům a kamenné zdi v horní části trasy. Při obnově se podařilo vyřešit odvodnění, zpevnili jsme skalní masiv a nahradili nevyhovující opěrné konstrukce. To výrazně zvýšilo bezpečnost řidičů i odolnost celé silnice,“ uvedl Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy.

Foto: LK

Obnovený úsek silnice III/25936 navazuje na křižovatku se silnicí II/259 a pokračuje přes Dražejov směrem k Nedvězí. Obnova navázala na podrobný diagnostický průzkum, který ukázal, že silnice potřebuje v různých částech rozdílný přístup. Někde stačilo vyměnit jen vrchní vrstvu asfaltu, jinde bylo nutné doplnit i hlubší konstrukční vrstvy, aby komunikace získala dlouhodobou stabilitu. Všechny vjezdy a napojení na okolní pozemky zůstaly zachovány v původním rozsahu. Protože má silnice v jednotlivých úsecích proměnlivou šířku mezi 3 a 5 metry, vzniklo na trase také sedm rozšířených míst, která umožňují bezpečné míjení protijedoucích vozidel.

Během prací se řešily i složité úseky silnice. Technicky nejnáročnější částí stavby byla rekonstrukce mostního objektu v místě skalního masivu, kde bylo nutné provést zásahy do nosné konstrukce, stabilizaci podloží a obnovu krajnice i zábradlí. Na začátku trasy byla zpevněna skalní stěna, aby dlouhodobě odolávala erozi. Došlo také k vybudování nových propustí, které odvádějí vodu z okolních polí a zabraňují poškozování vozovky. Nestabilní kamenná opěrná zeď byla nahrazena bezpečným svahem a v problematických místech byla obnovena krajnice a instalováno nové zábradlí. Celý úsek dostal nové bezpečnostní prvky a dopravní značení, takže je nyní bezpečný a pohodlný pro všechny řidiče.

LK/Filip Trdla