Skleněný amulet ve tvaru listu lípy je talismanem, který podporuje české sportovce na Olympiádě v Paříži
Česká sklářská a designérská společnost Lasvit dnes představila skleněné amulety, které vytvořila ve spolupráci s designérem Janem Černým pro nástupovou kolekci na nadcházející Olympiádu v Paříži. Amulet ve tvaru listu lípy byl vytvořen ve třech barevných variantách a dostanou všichni čeští sportovci nastupující na Olympiádě.
Lípa, symbol lásky, vytrvalosti a ochrany, v sobě podobně jako sklářství ukrývá energii shromážděnou z věků. Energii, která se neztrácí, ale transformuje – z generace na generaci, z jedné formy do druhé. Každý amulet, navržený Janem Černým ve spolupráci s českou společností Lasvit, je ručně vyrobený umělecký kousek, který v sobě nese ducha odhodlání, síly a národní hrdosti. Amulety nejenže poskytují ochranu a podporu, ale také slouží jako spojení mezi sportovci a jejich domovem, připomínající jim, že jejich země stojí za nimi a povzbuzuje je na každém kroku jejich cesty.
Jak během deseti sekund zaujmout celý svět? V národních barvách, avšak netradičně pojatých, se představí český tým 26. července 2024 při slavnostním zahájení olympijských her v Paříži na řece Seině. Spoustou zajímavých detailů na plášti, botách či šátku připomenou sportovci svou domovinu. A trenčkot zároveň propojí Česko s pořadatelskou zemí Francií jako hlavní prvek kolekce pro zahajovací ceremoniál, pro jejíž tvorbu Český olympijský tým a ALPINE PRO spojily síly s designérem Janem Černým.
Česká hrdost zastoupená národními barvami, jež jsou posunuté do temně modré, tlumené červené a krémově bílé, je první linií inspirace Jana Černého. Mezi detaily na oblečení pak najdete vlajku či nápisy CZE. Ty se objevují také v podobě „razítek“ na plášti ušitém z japonského nylonu, který spojuje Česko s Francií, kde designér působil. Nejvýraznější část kolekce propojuje český baloňák s trenčkotem, ve Francii tak oblíbeným.
Plášť zdobí také inkoustově modrý Rorschachův vzor odkazující na dílo grafika a malíře Vladimíra Boudníka, který se narodil v roce 1924, kdy naposled proběhly olympijské hry v Paříži. Barevné gradienty polo trika a kalhot zase vycházejí z barev historických českých dresů. Na šátku, ponožkách, teniskách a viditelných etiketách je nečekaný hráškově zelený akcent, který záměrně rozbíjí klasičtější červeno-modro-bílou siluetu.
Stejní, ale jiní – paralympionici půjdou na zahájení místo pláště v bundě
„Je extrémně důležité, že můžeme jako malá země zaujmout výrazným, avšak velmi současným a relevantním vzhledem, a upozornit na sebe. Těším se, jak kolekce vyzní v prostředí Paříže – města módy, v porovnání s kolekcemi ostatních zemí,“ dodal Jan Černý.
Jím navržené oblečení od ALPINE PRO oblékne také paralympijský tým při zahájení her 28. srpna. „Místo kabátu budou mít naši sportovci kratší bundy, které jsou pro sportovce na vozíku přeci jen vhodnější. Zbytek nástupové kolekce je naprosto totožný, paralympionici tak do Paříže pojedou přesně v duchu svého hesla Stejní, ale jiní,“ řekl Zbyněk Sýkora, předseda Českého paralympijského výboru.
O společnosti Lasvit
Lasvit je globálním lídrem v oblasti vytváření odvážných prostorových a světelných zážitků, které jsou navrženy tak, aby povznesly pocity a estetiku všech. Vedle osobitého stylu a vytříbeného vkusu Lasvit vyniká svým optimismem a touhou propojit design s uměním za využití tradičních i moderních metod a technologií.
Lasvit je moderním a progresivním tvůrcem nových prostorových konceptů. Svébytně rozvíjí dlouholetou tradici českého sklářství, kdy pod jednou střechou propojuje mimořádné designérské, umělecké a řemeslné talenty. Výsledkem jsou světelné instalace vytvořené na míru pro klienty po celém světě, stejně jako nepřehlédnutelné kolekce svítidel, nápojového a dekorativního skla a umělecké sklo pro architekturu.
Neformální a neotřelý přístup společnosti Lasvit zaujal i světový designový průmysl. Lasvit získal řadu ocenění, mezi nejprestižnějšími je ocenění pro nejlepší prezentaci na světové výstavě Salone del Mobile.
V průběhu let Lasvit přilákal renomované designéry a umělce, kteří si přáli spolupracovat s odvážnou designérskou společností. Ve spojení s tak významnými osobnostmi, jako jsou David Rockwell, The Campana Brothers, Kengo Kuma, Yabu Pushelberg, Nendo nebo Ross Lovegrove Lasvit zrealizoval ty nejnezapomenutelnější skleněné kolekce, které vznikly na základě uměleckých kvalit jednotlivých designérů v kombinaci s precizním řemeslným uměním českých sklářů.
Společnost Lasvit má jedinou misi a cíl: vytvářet úchvatné prostorové zážitky, které pohladí duši každého člověka, který se v prostoru ocitne.
O Janu Černém
Jan Černý je český designér, který tvoří ve své značce Jan Société současnou pánskou a genderless módu. Už ve svém mladém věku má za sebou velké úspěchy. Absolvoval stáž pod už zesnulým designérem Virgilem Ablohem v pařížském ateliéru Louis Vuitton, byl kreativním ředitelem české značky Kara, umístil se v žebříčku 30 pod 30 časopisu Forbes, obléká osobnosti jako Barbora Strýcová, Callin, Ben Cristovao a je součástí české mladé kulturní scény, která formuje styl mladé generaci.
TZ Lasvit/Anna Minaříková