Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Digitální spolupráce se vyplácí: občané hlásí závady přes Munipolis. Loni už ve více než tisíci případech

28. 02. 2025 | 16:28

Rostoucí počet elektronických podnětů ukazuje, že Jablonečané stále více zapojují moderní technologie do řešení každodenních problémů. Za rok 2024 využili aplikaci Munipolis už ve více než tisíci případech.

JNpamzona
ilustrační foto centra Jablonce

„Zatímco klasických písemných stížností i dalších forem papírového podání pomalu ubývá, digitálních hlášení přes Munipolis raketově přibývá. Občané tak mohou přímo z mobilu vyfotit nepořádek, označit místo a ihned odeslat podnět k vyřešení,“ vysvětluje Martin Oklamčák, vedoucí oddělení interního auditu a stížností jabloneckého magistrátu.

Uživatelé nejčastěji upozorňují na skládky odpadu, poškozenou městskou zeleň či nedostatky v dopravní infrastruktuře. Přitom si sami v aplikaci sledují stav vyřízení – většina hlášení je úspěšně dořešená do několika dnů.

„Tento vzestup počtu digitálních podnětů dokládá, že Jablonečané mají stále lepší počítačové dovednosti a nebojí se je využít. Je skvělé pozorovat, jak se zvyšuje jejich ochota podílet se na fungování města,“ dodává Oklamčák.

JN/Jana Fričová