Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Made in Jablonec 2025 oslnila. Sedm desítek unikátních modelů shlédlo 800 diváků a 150 hostů

02. 02. 2025 | 5:45

V jabloneckém Eurocentru se 29.1. 2025 uskutečnila v pořadí patnáctá premiéra módní přehlídky Made in Jablonec 2025. Dvě představení shlédlo 800 diváků a 150 hostů a obchodních partnerů svazu a členských firem. Mezi hosty byly i tři zahraniční delegace ze Zwickau, Bambergu a Powiatu Karkonosze, vedené jejich starosty a doprovázené odborníky na cestovní ruch.

Ex25
Foto: Martin Kubišta

Na Made in Jablonec 2025 bylo představeno 70 unikátních modelů, které připravilo 24 týmů, sestavených z textilních a bižuterních firem, uměleckých škol a designérů.

Foto: Martin KubištaZastoupen byl i slovenský design, módní návrhářka Jitka Klett přijela přímo z Paris Fashion Week a přivezla dva fascinující modely „skleněných šatů“, vytvořených ve spolupráci se sklárnou Novosad&syn z Harrachova.

Made in Jablonec 2025 se mimořádně povedla, o čemž svědčí reakce veřejnosti i odborníků, shodně ji hodnotí jako nejlepší v historii. Zaujaly modely, vytvořené školami i profesionálními designéry. Kladně hodnocena byla produkce, doprovodný program i hudba, vše na nejvyšší evropské úrovni.

Po skončení přehlídky proběhlo několik jednání s partnery svazu, která již přineslo první konkrétní výsledky. O přehlídku je zájem na Mercedes Fashion Night ve Zwickau, na módním večeru v Pardubicích a bude pokračovat mezinárodní projekt spolupráce s oděvní školou ve Zwickau, nově se zapojí i Škola uměleckého designu z Trenčína. Milovnice a milovníci módy a doplňku se mohou těšit prezentací výsledků spolupráce v lednu 2026.

Pořádající svaz, jeho členské firmy a partneři nasadili vysokou laťku a Made in Jablonec 2025 se zařadí mezi to nejlepší, co mohou tvůrci v České republice nabídnout. Svaz má nyní na celý rok významný marketingový nástroj k prezentaci českého bižuterního průmyslu.

TZ SVSB/Pavel Kopáček

Foto: Martin Kubišta