Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Na technickou školu v Jablonci se vrátilo 120 žáků, čekali 150. Nepřišli hlavně prváci na praxi

25. 11. 2020 | 13:16

Na Střední průmyslovou školu technickou (SPŠT) v Jablonci nad Nisou se dnes po šesti týdnech vrátilo na obnovenou prezenční výuku 120 žáků. Učitelé jich očekávali ještě o 30 více. Nedorazili hlavně žáci prvních ročníků učňovských oborů, kteří měli mít praktickou výuku. Důvody absence ředitel školy Petr Froněk nezná.

covidŠkola
ilustrační foto

"Věděli to stoprocentně. Každému žákovi, každému zákonnému zástupci jsem i já posílal tuto informaci v našem evidenčním systému. A je to i na webu školy," uvedl ředitel. Jedním z důvodů podle něj může být, že prvákům chybí potřebné návyky. Doma byli už na jaře jako žáci devátých tříd a po zářijovém nástupu na učňovské obory SPŠT strávili ve škole necelý měsíc a půl. "U nás to mají cyklické, týden školy a týden odborný výcvik," uvedl Froněk.

Do škol se dnes mohli vrátit žáci posledních ročníků, u nižších ročníků je obnovená praktická výuka ve skupinách do 20 studentů. "S tím nemáme žádný problém, řídíme se vyhláškou ministerstva školství o počtu žáků. A nám třeba předepisují, že v elektrikářských oborech mohou mít silnoproud skupiny do sedmi žáků, slaboproud do deseti a ostatní obory skupiny do 12," uvedl Froněk. Jablonecká technická škola s více než 400 žáky je zaměřené na strojírenské a elektrotechnické obory. I proto Froněk vítá, že se žáci mohli vrátit alespoň na praktickou výuku. "Zlepšení bude stoprocentně. Mechanik seřizovač se asi nikdy nenaučí seřizovat CNC stroje distančním způsobem, to samé platí třeba pro programování robota na robotické lince," dodal.

Prezenční výuka podle Froňka výrazně pomůže i žákům posledních ročníků, a to i při přípravě na maturitu. Na jablonecké SPŠT musejí při ní žáci obhajovat závěrečnou ročníkovou práci, kdy například navrhnou a poté vytvoří nějaký vlastní výrobek. "Je to dlouholetá práce za celý čtvrtý ročník, distančně to nejsou žáci schopní zvládnout. Provádějí měření a různé jiné věci týkající se technologii a techniky," uvedl ředitel školy. Skluz podle něj není tak velký jen díky tomu, že i v minulých týdnech byly na školách povolené individuální konzultace.

čtk