Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Od středy se k očkování mohou hlásit lidé 55+. Nejčastější dotazy, které zaznamenali v centru u přehrady 

27. 04. 2021 | 16:06

Od středy 28. dubna se mohou k očkování proti koronaviru registrovat také lidé ve věku od 55. do 59. let. Bezprostředně po registraci je možné si rezervovat termín v jabloneckém očkovacím centru v městské sportovní hale u přehrady.

JNhala
sportovní hala v Jablonci je nyní centrem očkování

Podle ředitele Nemocnice Jablonec Víta Němečka je vakcíny dostatek a avizované je další navyšování dodávek. Jelikož mají někteří lidé stále problém s registrací nebo rezervací, přinášíme nejčastější dotazy a připojujeme odpovědi k nim. 

Co je REGISTRACE?
Registrací v celostátním systému sdělujete, že máte zájem o očkování a patříte do nějaké kategorie, pro kterou je již očkování k dispozici. Součástí registrace je výběr očkovacího centra. Bez registrace není možná rezervace. Po registraci budete čekat na PIN2 (dny až týdny).

Co je REZERVACE?
Rezervace znamená zajištění konkrétního termínu na první (a automaticky i na druhou) dávku očkování ve vybraném očkovacím centru. Rezervaci termínu lze provést až poté, co dostanete PIN2.

Mohu se v očkovacím centru zaregistrovat?

Bohužel ne.

Kde se mohu zaregistrovat?

Registrace je možná pouze přes internet na stránce: registrace.mzcr.cz

Kdo mi pomůže s registrací, když to sám neumím?

Existuje několik asistenčních telefonních linek:

Národní linka  1221                (po-pá 8:00-19:00, so-ne 9:00-16:30),

krajská linka    800 880 066    (po-pá 8:00-16:00),

městská linka  483 357 439    (po, st 9:00 - 17:00, út, čt 9:00 - 14:00, pá 9:00 - 13:30), 

městská linka  774 225 529    (po-pá 9:00 - 15:00); osobně v recepci Eurocentra, vchod z náměstí Dr. Farského 

Zaregistroval jsem se a dosud mi nepřišel žádný termín.

Po registraci nepřichází termín, pouze SMS a e-mailové potvrzení registrace. Ve chvíli, kdy se v rezervačním systému uvolní termíny, přijde vám SMS zpráva s PIN2, kterým se společně s rodným číslem přihlásíte do rezervačního systému na adrese www.reservatic.com/ockovani.cz a termín na první dávku si sami vyberete. Termín druhé dávky pak systém přiděluje automaticky po nastaveném počtu dnů. Po rezervaci vám oba termíny přijdou potvrzené SMS zprávou i e-mailem, pokud jste jej při rezervaci uvedli. PIN2 je zasílán centrálně a prioritu mají lidé vyššího věku.

Kde budu dříve naočkovaný - v očkovacím centru nebo u lékaře?

Bohužel nemáme detailní přehled o dostupnosti vakcíny u praktických lékařů. V očkovacím centru nyní nabízíme termín během 1 až 2 týdnů.

Jsem zaregistrovaný u svého lékaře, a ještě nejsem naočkovaný, a známý, stejně starý, je už naočkovaný v centru. Proč?

V centru může očkování postupovat rychleji. Má k dispozici více vakcín.

Mohu se přeregistrovat na jiné očkovací místo?

Ano. Na stránce crs.uzis.cz vyberete Stav vaší registrace, zadáte číslo pojištěnce a telefonní číslo, na které vám přijde PIN ke změně registrace – preferované očkovací místo si můžete změnit, pokud ještě nemáte rezervované termíny na samotné očkování.

Když přijdu do očkovacího centra a počkám si, jestli nezbyde očkovací látka, naočkují mne?

Bohužel nikoliv. Vakcíny jsou přesně na počet klientů s rezervací.

Jak mám postupovat, pokud se nemohu dostavit na 1. dávku očkování?

V e-mailu, kterým vám byla potvrzena rezervace obou termínů, máte odkaz na Zrušení rezervace. Prosíme, na tomto odkazu svou rezervaci zrušte, termín se uvolní pro dalšího klienta. Vy se automaticky vrátíte mezi registrované klienty a budete čekat na nový PIN2 s výzvou k rezervaci termínu – pak si vyberete nový termín.

Jak mám postupovat, pokud se nemohu dostavit na 2. dávku očkování?

Pokud ze závažných důvodů (jen nařízená karanténa, onemocnění Covid-19 nebo jiné onemocnění) potřebujete změnit termín očkování druhou dávkou, nevolejte na linku 1221. Vyplňte elektronický formulář, který nalezne na www.nemjbc.cz  – Očkování veřejnosti – 10. odrážka - Podrobné pokyny zde.

Následně vám bude přidělen termín nový.

Mám 1. termín očkování, ale onemocněl jsem COVIDem. Co mám dělat?

V tomto případě je nutné termín posunout 90 dní od počátku onemocnění Covid-19. Poté již nevyžadujeme negativní test. Dále postupujte dle bodu č. 11.

Po prvním očkování jsem onemocněl COVIDem. Mohu jít na 2. očkování v daném termínu? Nebo se termín posouvá? A jak tedy termín zrušit?

V tomto případě je nutné termín posunout 90 dní od počátku onemocnění Covid-19. Poté již nevyžadujeme negativní test. Nevolejte na linku 1221. na www.nemjbc.cz  – Očkování veřejnosti – 10. odrážka - Podrobné pokyny zde. Nový termín vám bude přidělen po uplynutí 90 dnů formou SMS.

Jsem v karanténě a nemohu se dostavit na 1. eventuálně 2. termín očkování. Jak postupovat?

Viz otázky č. 11 a 12

Jak se dozvím, jakou vakcínou budu očkován?

Konkrétní očkovací látku přiděluje rezervační systém centrálně. V očkovacím centru není možný výběr ani výměna. Při vstupu do očkovací haly je písemná informace, kterými očkovacími látkami ten den očkujeme. V 95 % je to vakcína Pfizer/BioNTech. Výjimečně to je vakcína Moderna. Obě se podávají ve dvou dávkách a jsou velmi kvalitní.

Mohu být očkován i přes některé zdravotní obtíže?

Obecně platí, že zdravotní obtíže, při kterých není možné očkování podat, jsou uvedeny v dotazníku. V ostatních případech není nutné očkování odkládat. Nejste-li si jisti, je nutné váš zdravotní stav předem projednat se svým praktickým nebo ošetřujícím lékařem - specialistou.

Je očkovací centrum přizpůsobeno lidem se zhoršenou pohyblivostí?

Ano. Přístup do centra i pohyb v něm jsou bezbariérové.

Mohou mít s sebou doprovod?

Ano, doprovod je možný

Jsou v centru k dispozici vozíky pro invalidy?

Ano. Pojízdné sedačky vám v centru rádi zapůjčíme.

Jsou v očkovacím centru toalety?

Ano. Toalety pro veřejnost jsou v centru k dispozici.

V případě, že máte jiné otázky, volejte linku 1221.

JN/Jana Fričová