Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přehlídka bižuterie Made in Jablonec se nesla v duchu Show Must Go On. Konala se po dvou letech

21. 04. 2022 | 19:34

Navzdory koronaviru, rostoucím cenám i válce na Ukrajině Show Must Go On (Show musí pokračovat). V tomto duchu se dnes nesla módní přehlídka bižuterie Made in Jablonec, kterou po dvou covidových letech uspořádali v Jablonci nad Nisou. Na molu se představilo 63 modelů z dílen místních návrhářů, které třpytivými kameny doplnily šperky z dílen jabloneckých bižuterních firem, celkem se jich na přehlídce podílelo 40. Přehlídky byly dnes tradičně dvě, první od 17:00, druhá začne ve 20:00.

made in jn Letos pofrčí vzdušné sukně. Pochopitelně spolu s odpovídající bižu.
Foto: Mad

"Přehlídka je letos trochu poznamenaná tím covidem. Protože jsme to pořád posunovali, měnily se i týmy, některé dokonce zanikly. Je ale koncipovaná jako přehlídka toho nejlepšího, co můžeme v současné době ukázat," řekl ČTK Pavel Kopáček předseda představenstva Svazu výrobců skla a bižuterie (SVSB), který přehlídku organizuje. Naposledy se přehlídka uskutečnila v lednu 2020, v té době se svět o koronaviru teprve dozvídal. Loňskou přehlídku ale musel svaz kvůli covidovým omezením úplně zrušit.

Lednové módní přehlídky bižuterie mají v Jablonci dlouholetou tradici. Ještě v hluboké totalitě je začal pořádat ÚBOK (Ústav bytové a oděvní kultury), pak jejich organizaci převzal koncern Jablonecká bižuterie. Po jeho rozpadu se přehlídek ujala bižuterní společnost Jablonex, když i ta v roce 2009 skončila, převzal organizaci svaz. "Letošní přehlídku jsme měli kompletně připravenou, museli jsme ji ale odložit, protiepidemická opatření bohužel neumožňovala v tradičním lednovém termínu takové nakupení lidí," doplnil.

Kopáček, který se v bižuterii a obchodu s ní pohybuje bezmála 50 let, považuje koronavirové období pro obor za nejhorší, jaké zažil. Tržby výrobců bižuterie se v době koronaviru propadly na polovinu, situaci v posledních měsících ještě zkomplikovaly rostoucí ceny energií a také obecných a drahých kovů, což zvýšilo náklady výrobců zhruba o čtvrtinu. Roste inflace a lidé začínají šetřit. Právě móda a bižuterie patřily tradičně ke zboží, které lidé v dobách úspor kupovali mnohem méně. Kopáček ale věří, že k dalšímu propadu tržeb nedojde. "Lidé si po těch dvou letech chtějí udělat radost," dodal.

čtk