Senioři v Jablonci mohou využít k cestě na poštu pro důchod seniortaxi
Jablonec nad Nisou nabízí seniorům pomoc při kontaktu s Českou poštou. K cestě pro důchod mohou využít i seniortaxi, které s podporou města provozuje Český červený kříž, řekla dnes ČTK náměstkyně primátora Jana Hamplová (Starostové pro Liberecký kraj). V Jablonci zavřela Česká pošta od července dvě z pěti poboček, kromě hlavní pošty v centru zůstaly v provozu jen pošty v okrajových částech města v Rýnovicích a Proseči.
Ne všichni senioři si podle Hamplové chtějí nechat přivézt důchod domů doručovatelkou, mnozí jsou zvyklí si pro něj chodit na poštu. "Co jsme zjišťovali přes Centrum sociálních služeb, tak si mohou registrovat čas na vyzvednutí důchodu, ale lze to jen na hlavní poště," doplnila Hamplové. Navíc je to podle ní pro většinu seniorů, zejména těch starších, komplikované. "Naše centrum sociálních služeb je připraveno jim s tím pomoci, už s tím má zkušenosti," dodala.
Na informační centrum sociálních služeb je potřeba se dopředu telefonicky objednat na čísle 775 877 874. "Jsou velmi ochotní a umí to, a senioři dlouhodobě tuto službu využívají," řekla Hamplová. V minulosti už podobně centrum seniorům pomáhalo třeba při registraci na očkování v době koronavirové pandemie. Pro mnohé seniory je teď také pošta mnohem hůř dostupná, mají ale možnost si podle Hamplové objednat seniortaxi, které je na poštu doveze a po vyzvednutí důchodu je zase může bezpečně dopravit domů.
Česká pošta od července zrušila v Česku v rámci úspor zhruba 300 poboček, v celé ČR jich tak zůstane 2900. V Jablonci, který je s bezmála 46.000 obyvateli druhým největším městem v Libereckém kraji, skončily pobočky v Rychnovské ulici v části Kokonín a ve Vysoké ulici na sídlišti Šumava. Vedení města původně zvažovalo, že v Kokoníně pobočku převezme a změní ji na Poštu Partner plus, zastupitelstvo ale záměr nepodpořilo. Důvodem byly hlavně náklady i nejistota kolem budoucnosti budovy, kde pobočka sídlila.
Město si podle primátora Miloše Veleho (ODS) nechalo pro Poštu Partner plus v Kokoníně zpracovat cenovou nabídku s cílem zachovat pro obyvatele standardní poštovní služby, jako je příjem a výdej zásilek, peněžní služby, základní bankovní služby a prodej cenin a dalších služeb a zboží. Udržení provozu by radnici ročně přišlo na více než 1,5 milionu korun. "Podle informací z České pošty provedla loni kokonínská pobočka denně v průměru 111 transakcí, upozornili nás ale, že letos to bylo o 30 procent méně, z pohledu ekonomiky tak zachování provozu nedávalo smysl," dodal Vele.
čtk