Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Ústředna jabloneckého magistrátu přechází na tři sedmičky. Bezplatná zelená linka se ruší

30. 09. 2022 | 18:54

Od 1. října bude mít jablonecký magistrát novou automatickou ústřednu s novým číslem 483 357 777. Dosavadní tři jedničky nahradí tři sedmičky. Ústředna přijímá denně v průměru 40 hovorů.

V nabídce automatického přesměrování nejsou veškeré agendy jabloneckého magistrátu, ale pouze ty nejčastěji volané. „Hlavním důvodem změny ústředny je nasměrovat klienty přímo na konkrétní odbor. Ze zkušeností ze současné ústředny víme, že nejčastěji se řeší osobní doklady a místní poplatky,“ říká vedoucí kanceláře tajemníka Martina Vacková.

Automatická ústředna by také měla vyřešit stesky veřejnosti, že je těžké se na úřad přes dosavadní ústřednu dovolat. Dosud číslo končící třemi jedničkami směřovalo na podatelnu magistrátu, kde je jedna pracovnice. „V době, kdy zpracovávala poštu, se často stávalo, že nemohla hovor přijmout. A tak se množily stížnosti občanů, že se nemohou na magistrát dovolat. Ti si sice mohou na městských webových stránkách dohledat číslo na konkrétní oddělení nebo pracovníka, ale pro většinu je linka ústředny nejpohodlnějším a nejjednodušším řeším,“ podotýká Vacková s tím, že ústředna přijme průměrně 40 hovorů denně.

Naopak málo je využívaná bezplatná, tzv. zelená linka s číslem 800 155 151, proto ji úřad ke stejnému datu zruší. „Průměrně na ní přišlo 13 hovorů měsíčně a město za ni platilo tisícikorunový měsíční paušál,“ konstatuje vedoucí kanceláře tajemníka a dodává, že nové řešení zefektivní fungování ústředny, uspoří náklady města a zajistí lepší telefonickou dostupnost úřadu.

Jakmile se nyní klient dovolá na číslo 483 357 777, ozve se mu nabídka témat. Klient zvolí dle pokynu číslo a automat jej přesměruje na hledaný odbor. Pokud volající nebude vědět, kam svůj dotaz směrovat, přesměruje ho automat na oddělení vnitřního auditu a stížností, které dosud spravovalo zelenou linku. „Tak se klienti dovolají na magistrát v podstatě vždy a díky automatickému přesměrování se rychleji dostanou k osobě, která je kompetentní k vyřízení jejich záležitosti,“ uzavírá Martina Vacková, vedoucí kanceláře tajemníka Magistrátu města Jablonec nad Nisou.

JN/Jana Fričová