Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

V jablonecké ulici Pionýrů vyrostl nový most, práce trvaly čtyři měsíce a stály čtyři miliony korun

17.12.2021 | 17:28

Most Pionýrů v Jablonci nad Nisou je znovu uvedený do provozu. Kvůli havarijnímu stavu bylo nutné starý zcela zbourat a na jeho místě stavbaři vytvořili most zcela nový. Práce trvaly čtyři měsíce a stály téměř čtyři miliony korun.

jablonec most DSC01478
Foto: JN

Most Pionýrů přes Lužickou Nisu byl už v havarijním stavu a některým částem hrozilo zřícení, proto byl podepřený výdřevami a na minimum se snížila jeho tonáž. „Stav však byl už natolik kritický, že jsme se rozhodli most uzavřít, zdemolovat a vystavět zcela nový. Dílo jsme svěřili litoměřické specializované stavební společnosti a městskou kasu stálo 3,6 mil. korun včetně DPH,“ přibližuje náměstek primátora pro ekonomiku a správu majetku Milan Kouřil.

Stavba byla bez výrazných komplikací a na začátku listopadu byl nový most uveden do režimu předčasného užívání. Aktuálně zhotovitel doladil poslední drobné nedodělky na zábradlí a osadil svislé dopravní značení.

„Původní most měl jednopolovou konstrukci se železobetonovou deskou s šesti ocelovými nosníky o světlosti 2,9 metru. Novou nosnou konstrukci tvoří rámový prefabrikát o světlosti 3 metry a světlé výšce 2 metry. Celková šířka nového mostu je 4 metry,“ popsal technické parametry Martin Černý, vedoucí oddělení správy komunikací jabloneckého magistrátu, a dodal, že čelní zdi, včetně navazujících křídel, jsou v koruně opatřené železobetonovou římsou o tloušťce 700 mm, do které je kotveno ocelové zábradlí se svislou výplní. Na vtoku i výtoku na čelní zdi navazují rovnoběžná zavěšená křídla a zároveň opěry, resp. stojky rámového prefabrikátu navazující stávající kamenná křídla, která jsou zároveň regulačními zdmi toku.

Foto: JN

JN/Jana Fričová