Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Dopravu u Svijan zkomplikuje demolice mostu nad železniční tratí. Stavbaři most zbourají a postaví nový

13. 02. 2023 | 5:00

AKTUALIZOVÁNO: Dopravu u Svijan na Liberecku zkomplikuje ode dneška rekonstrukce mostu nad železniční tratí. Stavbaři most zbourají a postaví nový. Auta budou muset využít objízdné trasy, na výluky se musí připravit také cestující ve vlacích. ČTK to řekl náměstek hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj). Výstavba nového mostu nad železniční tratí by podle smlouvy měla být hotova v říjnu a kraj přijde na 36 milionů korun včetně daně z přidané hodnoty (DPH).

most3
Foto: Artur Irma

Práce na krajské silnici druhé třídy 279 u Svijan začaly už loni rekonstrukcí mostu nad dálnicí D10 z Turnova na Prahu, za který Liberecký kraj zaplatil včetně DPH zhruba 60 milionů korun. Pro dopravu se most otevřel v polovině prosince.

Po dvouměsíční pauze se teď stavbaři na silnici vracejí, obnova čeká navazující most nad železniční tratí. "Ještě v pondělí by mělo být sneseno zábradlí a svodidla," řekl mluvčí kraje Filip Trdla. V úterý začnou stavbaři s frézováním, na které naváže bourání mostu.

Stavba přeruší provoz na železniční trati mezi Turnovem a Prahou. "V úseku od mladoboleslavského hlavního nádraží do Příšovic budou od 16. do 26. února vždy od 08:10 do 15:25 výluky a vlaky nahradí autobusy," doplnil Trdla. Kvůli demolici mostu budou muset motoristé i veřejná doprava místo objíždět přes Svijany po krajských silnicích II/610, III/27917 a II/279. Výlukové jízdní řády budou také znovu platit na autobusových linkách 345, 364, 366, 368, 530 a 720 integrovaného systému dopravy IDOL.

Plánek objízdných tras Zakázku na rekonstrukci obou mostů za zhruba sto milionů korun včetně DPH získal ve veřejné soutěži Metrostav. Na stavbu má 480 dní. Kraj zakázku zadal ve formě design & build (projektuj a postav). Systém už vyzkoušel při rekonstrukci silnice z Podbozkova do Cimbálu na Semilsku. "Kde jsme díky němu ušetřili více než 50 milionů korun oproti původním odhadům," řekl Sviták. Systém se podle něj používá u technicky složitých rekonstrukcí, kdy je potřeba urychlit časový průběh stavebních prací. "Je na firmě, jaký postup prací zvolí, a je to na její zodpovědnosti," dodal.

čtk